نو آوری در کسب و کار

نو آوری در کسب و کار در یک زمینه تجاری، توانایی تصور نو آوری ، توسعه، ارائه و مقیاس بندی محصولات، خدمات، فرآیندها و مدل های تجاری جدید برای مشتریان است.نوآوری موفق رشد خالص جدید را به ارمغان می آورد که قابل توجه است.
نو آوری در کسب و کار
شرکتهایی که از ملزومات نوآوری استفاده میکنند، یک مزیت عملکرد قابل توجهی را مشاهده میکنند که آنها را از دیگران جدا میکند با شواهدی که نشان میدهد تسلط بر نوآوری میتواند سود اقتصادی 2.4 برابر بیشتر از سایر بازیگران ایجاد کند.چگونه مدیران می توانند تصمیم بگیرند که چه نوآوری هایی را در اولویت قرار دهند ؟ سه عنصر مهم عبارتند از : چه کسی، چه چیزی و چگونه
- (“چه کسی”) نیاز برآورده نشده مشتری: مشتری کیست و چه مشکلی را باید حل کند؟ آیا روندهای کلان مانند اتوماسیون باعث ایجاد تغییرات در نیاز مشتری می شود؟
- (“چه”) یک راه حل: آیا راه حل قانع کننده است و آیا می توان آن را اجرا کرد؟
- («چگونه») یک مدل کسبوکار که امکان کسب درآمد از راهحل را فراهم میکند : راهحل چگونه ارزش ایجاد میکند؟ مدل کسب و کار چیست؟
نوآوری موفق مستلزم پاسخ به هر یک از این سوالات می باشد.
مثالی از مخترع و تاجر توماس ادیسون به توضیح این مفهوم کمک می کند. فورستنتال در گفتگو در مورد نوآوری می گوید: «در هر مورد، او فقط چه چیزی را اختراع نکرد، بلکه چگونه نیز اختراع کرد.
بهبود حجم و کیفیت ایده ها
مراحل کمک به نوآوران مشتاق برای شروع به کار شامل موارد زیر است:
برگزاری جلسات : گروه های متقابل در یک فرآیند ساختاریافته گرد هم می آیند تا از طریق تلاقی نیازهای مشتری ، روندهای فناوری و مدل های کسب و کار فکر کنند و خلاقیت و ویژگی را در فرآیند تولید ایده بیاورند.سپس، یک پانل سرمایهگذاری این ایدهها را در نظر میگیرد و آنها را تکرار میکند و کارهایی که باید انجام شود را اولویتبندی میکند.
قیاس با سایر صنایع: یک تیم ممکن است فهرستی از شرکت ها با ارزش پیشنهادی منحصر به فرد ایجاد کند.سپس به طور سیستماتیک این گزارههای ارزشی را برای ایدههای خود اعمال میکنند تا ببینند آیا این قیاس میتواند منابع جدید ارزش یا فرصتهای تازه ایجاد کند.
محدودیتها را اعمال کنید: به جای جستجوی ایدههای نایاب، محدودیتهای موجود در کسبوکار یا مدل عملیاتی یک ایده را تشدید کنید و راهحلهای جدید بالقوه را بررسی کنید.اگر فقط به یک نوع مشتری خدمات رسانی کنید چه؟ اگر تنها کانالی که می توانستید به آن دسترسی داشته باشید آنلاین باشد چه؟به قول لینوس پاولینگ شیمیدان، “راه رسیدن به ایده های خوب این است که ایده های زیادی به دست آوریم و ایده های بد را دور بریزیم.”

تشکیل تیم برای نو آوری در کسب و کار
نوآوری یک ورزش تیمی می باشد تجربه کار با نوآوران قوی و استارت آپ ها به شناسایی ده ویژگی تیم های نوآور موفق کمک کرده است. آن ها به چهار دسته بزرگ تقسیم می شوند: چشم انداز، یا توانایی تشخیص فرصت ها و الهام بخشیدن به دیگران برای دنبال کردن آنها است. همکاری، که به تقویت کار تیمی مؤثر و مدیریت تغییر مربوط می شود (به عنوان مثال، با بیان یک داستان نوآوری خوب). یادگیری یا جذب ایده های جدید و اجرا، با ویژگی هایی که تصمیم گیری سریع را حتی زمانی که عدم اطمینان ایجاد می شود، تسهیل می کند.استراتژیک بودن در مورد ترکیب یک تیم نوآوری می تواند به به حداقل رساندن شکست ها و ایجاد نظم در روند کمک کند.
مدیر نوآور کیست؟
حالا بیایید به تعریف مدیریت نو آوری کسب و کار بپردازیم. نوآوری در مدیریت کسب و کار یعنی پرهیز از قوانین، پروسه ها و روش های مدیریت سنتی و یا فرم های سازمانی مشتری بهترین تاثیرگذار بر شیوه مدیریت می باشد . یک مدیر نوآور اقدام به ایجاد تغییر در شیوه انجام فعالیت های مدیریتی مانند فعالیت هایی نظیر هدف گذاری، برنامه ریزی، انگیزه بخشی، کشف و توسعه استعدادها، ارزیابی و تخصیص منابع و غیره می کند.
نقش نو آوری در کسب و کار
بهبود عملکرد کسب و کار
کاهش چشمگیر هزینه های کسب و کار شما می شود.
نوآوری کسب و کار شما را در مسیر رقابتی تر شدن جلو می برد
نوآوری ارزش برند را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد.
نوآوری پای کسب و کار را به همکاری های جدید و ارزشمند می گذارد.
نوآوری درآمدتان را به طور شگفت انگیزی صعودی می کند.
دیدگاهتان را بنویسید