تعریف پیشبرد فروش
افزایش فروش خدمات و یا محصولات شما ، نیازمند اعمال استراتژی ها و رعایت نکاتی است که در تعریف پیشبرد فروش گنجانده شده است . در این مقاله به بررسی مزایا و معایب پیشبرد فروش ، روش های موثر کردن راهکار های آن ، انواع و ایده های تبلیغات فروش ، آماده سازی و جهت دادن به تیم فروش ، محل اجرای این تکنیک ها و نکات لازم جهت اثربخشی به آن پرداخته ایم .
تعریف پیشبرد فروش
حتی زمانی که یک کسب و کار به طور پیوسته فروش بالایی دارد ، بازاریابان این کسب و کار می خواهند تقاضا را تحریک کرده و فروش محصولات یا خدمات خود را در کوتاه مدت افزایش دهند . اینجاست که داشتن یک جعبه ابزار از تکنیک های ارتقای فروش می تواند مفید باشد که این تکنیک ها در تعریف پیشبرد فروش گنجانده شده اند . تبلیغات فروش می تواند تأثیر مثبتی بر آگاهی از برند ، رضایت مشتری و میزان درآمد شما داشته باشند . در واقع پیشبرد فروش یک استراتژی بازاریابی است که در آن یک کسب و کار از کمپین های کوتاه مدت برای برانگیختن علاقه و ایجاد تقاضا برای یک محصول ، خدمات یا سایر پیشنهادات استفاده می کند . تبلیغات فروش می تواند اهداف و نتایج ایده آل زیادی داشته باشد . هدف از تبلیغات فروش ؛ ایجاد انگیزه در برای خریده شدن محصول یا تحریک افزایش خرید در کوتاه مدت است . در ادامه با سایر ابزارهای پیشبرد فروش بیشتر آشنا خواهید شد .
مزایا و معایب پیشبرد فروش
همانطور که گفتیم پیشبرد فروش یکی از استراتژی های افزایش فروش برای کسب و کارتان است . در تعریف پیشبرد فروش ، مزایا و معایبی وجود دارد که در ادامه بیان کرده ایم .
- مزایا : ایجاد وفاداری و اشتیاق برای برند شما افزایش فروش و درآمد به دست آوردن بینش ارزشمند در مورد رفتار مشتری و حساسیت قیمت استفاده استراتژیک از تبلیغات فروش به حمایت از انواع علایق تجاری کمک می کند و مخاطبان فعلی شما را با پیشنهادات خود درگیر نگه می دارد.
- معایب : جنبه منفی تبلیغات فروش و یا به عبارتی پیشبرد فروش ، این است که برخی از مشاغل به دلیل وابستگی بیش از حد به تبلیغات در تلاش برای افزایش فروش رنج می برند . اگر به طور مداوم تبلیغات را اجرا میکنید ، ممکن است مصرف کنندگان شما شرطی شده باشند تا فقط زمانی محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند که در حال تبلیغ هستید . تبلیغات بیش از حد می تواند ؛ نام تجاری شما را بی ارزش کند ، فروش محصولات یا خدمات را دشوار کند . علاوه بر این ، تبلیغات بیش از حد می تواند به اعتبار کسب و کار شما لطمه بزند ، زیرا پیشنهادات و تبلیغات دیگر برای مشتری منحصر به فرد یا ارزشمند به نظر نمی رسند و مشتریان شروع می کنند که ارزش محصول یا خدمات شما را کمتر از آنچه که هست ، ببینند .
پیشبرد فروش
به طور کلی ، تبلیغات فروش ابزار قدرتمندی برای تسریع فروش ، کسب توجه و تقاضا برای کسب و کار شما هستند . برای اطمینان از موثر ماندن راهکارهای پیشبرد فروش و یا به عبارتی راهکارهای فروش موفق ، باید به صورت استراتژیک و با هدفی خاص مورد استفاده قرار گیرند . اگرچه محرک اصلی اجرای یک تبلیغ فروش ، افزایش تقاضا برای یک پیشنهاد خاص می باشد ، تبلیغات فروش می توانند به شما کمک کنند تا به نتایج متعددی بسته به اهداف نهایی خود دست یابید . با داشتن آگاهی کامل بر تعریف پیشبرد فروش می توانید روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر و یا به عبارتی راهکارهای عملی افزایش فروش را بهتر درک کنید .
راهکار ها
صرف نظر از نوع کسب و کار یا صنعتی که در آن فعالیت می کنید ، نمونه ها و تکنیک های متنوعی برای ارتقای فروش در اختیار شما وجود دارد تا بتوانید با نیازهای فروش خود هماهنگ شوید . تبلیغات فروش موفق اغلب از ایده های فروش موفق استفاده می کنند . مانند :
- یک محصول ، خدمات یا ویژگی جدید را معرفی کنید : تبلیغات فروش راهی عالی برای جلب توجه و افزایش تقاضا هنگام معرفی محصول ، خدمات یا ویژگی جدیدی است که هنوز در بازار شما ثبت نشده است . از طرفی ، اگر محصول جدیدی را معرفی میکنید ، میتوانید قیمت اولیه ای را برای مشتریان مشخص کنید که پس از رسیدن تعداد خدمات فروش به عددی مشخص ، تغییر خواهد کرد.
- برای فروش موجودی اضافی تلاش کنید : تبلیغات فروش یک روش کارآمد برای کاهش موجودی اضافی محصول و یا خدمات ، در پایان یک بازه ی زمانیست . اگر یک محصول خاص فضای زیادی را اشغال کند ، یا از تولید خارج شده و اضافی شود ؛ خرده فروشان میتوانند یک تبلیغ فروش مانند « یکی را بخر ، یکی را رایگان بگیر » برای کمک به کاستن محصولات اضافی ، ارائه کنند .
- تبلیغات را با بینش مشتریان تطبیق دهید : همراه تیم فروش خود ، در مورد علایق مشتریان خود و همچنین آنچه رقبای شما ارائه می دهند تحقیق کنید. وقت گذاشتن برای انجام این تحقیق می تواند به شما و تیمتان بیاموزد که چگونه مشتریان جدید جذب کنید ، خدمات مشتری را بهبود ببخشید و پیشنهادات قانعکنندهای ایجاد کنید ؛ که مخاطبان هدف شما را جذب کند . برای مثال ، نمی خواهید یک کمپین را با 15٪ تخفیف در همان هفته که رقیب شما تبلیغاتی را با 20٪ تخفیف ارائه می کند ، اجرا کنید . تعریف پیشبرد فروش این مفاهیم را کاملا در بر دارد .
- مشتریان فعلی را به خرید بیشتر تشویق کنید : یک ایده عالی برای ارتقای فروش می تواند تمرکز بر مشتریان قدیمی باشد . تشویق مجدد مشتریان ثابت به خرید ، آسان تر و مقرون به صرفه تر از جذب مشتریان جدید است .
- تبلیغات فروش را برای مخاطبان فعلی خود ارسال کنید : هنگامی که شخصی خریدی انجام می دهد ، بهتر است به لیست ایمیل و یا پیامک هایتان بیافزایید و با آن ها در ارتباط باشید . با ارسال ترکیبی از محتوای مفید و همچنین تبلیغات فروش ، میتوانید به ارتباط با آنها ادامه دهید . ایمیل وسیله ای عالی برای این ارتباط است ، زیرا تحقیقات نشان میدهد که 49 درصد از مردم مایلند کمپین های ارسال ایمیل هفتگی را از برندهای مورد علاقه خود دریافت کنند .
- مسابقات و هدایا : این یک راه سرگرم کننده برای ایجاد سر و صدا در اطراف کسب و کار شما و پاداش دادن به مشتریانی است که حامیان مشتاق برند شما هستند .
آماده سازی تیم فروش برای پیشبرد فروش
همزمان با آماده سازی تبلیغات فروش خود ، از تیم فروش خود بخواهید هر گونه دیدگاه و خواسته ی مشتری را که ممکن است به پیام رسانی و موقعیت یابی تبلیغات شما کمک کند ، ارائه دهد . بهتر است تیم فروش خود را وادار کنید تا تعریف پیشبرد فروش را به طور کامل فرا گیرند . البته ، باید تیم فروش خود را در جریان نگه دارید تا بدانند نقش آنها در ارتقای فروش چیست و چه زمانی لازم است این استراتژی ها را بکار گیرند . به عنوان مثال ، تیم فروش شما ممکن است مشاهدات ارزشمندی در موارد زیر داشته باشد :
- رایج ترین مانع برای بستن معامله : اینها می توانند مسائل مربوط به بودجه ، محدودیت های زمانی ، ارائه شدن پیشنهادی به ظاهر بهتر از جانب یک رقیب و این واقعیت که محصول بیش از حد پیچیده به نظر می رسد ؛ باشند .
- رایج ترین دلیلی که یک معامله با موفقیت بسته می شود : دلایلی همچون اینکه ؛ مشتری محصول را امتحان کرده و آن را پسندیده است ، توسط یکی از دوستان معرفی شده ، قیمت محصول مشابه رقبا بسیار بالا بوده و یا اینکه مشتری در طول فرآیند به نماینده فروش اعتماد کرده ؛ می توانند مسبب این نتیجه باشند .
محل اجرای پیشبرد فروش
مکان های زیادی وجود دارد که چه آنلاین و یا چه آفلاین ، می توانید تبلیغات فروش خود را برای جذب مشتریان و کسب و کار جدید اجرا کنید .
- رویدادها ، نمایشگاه ها و کنفرانس ها : رویداد های بزرگ فرصت خوبی برای ارتباط با تعدادی از مشتریان بالقوه ایجاد میکنند . حتی در طول COVID-19 ، رویدادهای حضوری نیز در کنار انبوهی از رویدادهای مجازی ، در حال اجرا بودند .
- بازاریابی ایمیلی : بازاریابی ایمیلی باید نقش کلیدی در تبلیغات فروش شما داشته باشد ، به خصوص اگر مشتریان فعلی را هدف قرار می دهید . برخلاف تبلیغات رسانه های اجتماعی ، هیچ حدس و گمانی در مورد الگوریتم ها ، تبلیغات یا سایر عواملی که می تواند بر دسترسی شما تأثیر بگذارد وجود ندارد . بر اساس تحقیقات eMarketer ؛ 90.9٪ از کاربران اینترنت از ایمیل نیز استفاده می کنند و بسیاری از آنها ترجیح می دهند ارتباطات برند را از طریق آن دریافت کنند .
- بازاریابی فیسبوک و اینستاگرام : فیسبوک و اینستاگرام ابزارهای قدرتمندی برای ارتقای فروش دیجیتالی هستند ، چرا که میتوانید با افراد در سراسر جهان ارتباط برقرار کرده و در مورد افرادی که میخواهید هدف قرار دهید بسیار مصمم باشید . این پلتفرم های اجتماعی برای نوع تبلیغاتی که بنابر بودجه بازاریابی خود ، می توانید انجام دهید نیز انعطاف پذیر هستند . تعریف پیشبرد فروش به این بازاریابی ها نیاز دارد .
- پیام کوتاه : مانند بازاریابی ایمیلی ، پیامک ها به مخاطبان شما دسترسی پیدا میکنند . چرا که یک کانال ارتباطی مستقیم هستند و نه یک کانال غیر مستقیم . پیامک ها به منظور ؛ اعمال به روزرسانی های فوری ، فروش های فوری و محدود به زمان که میخواهید سریعاً جلوی چشم مشتریان باشد ، بهترین گزینه هستند .
نکات اثر بخش برای پیشبرد فروش شما
در اینجا برخی از بهترین روش ها برای اطمینان از موثر بودن تکنیک ارتقای فروش و کمک به شما در دستیابی به اهدافتان آورده شده است . تبلیغات فروش می تواند جهت دستیابی به نتایج بیشتر از طریق افزایش فروش و درآمد کار کند . در اینجا چند ایده برای ارتقای فروش وجود دارد که باید در نظر بگیرید ، از جمله اینکه : رهبران و مشتریان جدید را جذب کنید ، حفظ مشتری را تقویت کنید ، سرنخ ها را در نظر بگیرید ، دفعات خرید را افزایش دهید ، میانگین مبلغ خرید را افزایش دهید ، به اهداف تیم فروش رسیدگی کنید ( هدف شما باید مشخص ، قابل اندازه گیری و دست یافتنی باشد ).
- انتخاب زمان مناسب برای تبلیغ : تبلیغات خود را با تعطیلاتی که به دلیل مناسبت های خاص ایجاد شده اند ، هماهنگ کنید .
- احساس کمبود یا فوریت ایجاد کنید : با برجسته کردن بازه زمانی ای که نمایانگر ؛ در دسترس نبودن پیشنهاد ویژه در آینده می باشد ، می توانید احساس ترس از دست دادن را ایجاد کنید که تصمیمات خرید را تسریع می کند .
- یک برنامه برای تبلیغ پیشنهادات و یا ارائه تخفیفات انحصاری برای مشتریان وفادار ایجاد کنید : وقتی به مشتریان وفادار پیشنهادها یا تخفیف های انحصاری ارائه میکنید ، در واقع آنها را تشویق میکنید تا به خرید خدمات شما ادامه دهند .
- مخاطب هدف خود را انتخاب کنید : قبل از اینکه تبلیغات فروش خود را ایجاد کرده و اهداف خود را مشخص کنید ، بایستی زمانی را برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مشتریانی که در حال حاضر دارید ، صرف کنید . با ارسال یک نظرسنجی ساده و یا ایجاد انگیزه برای جمع آوری اطلاعات جدید ؛ می توانید درک بهتری از نیازها ، ترجیحات ، رفتار خرید و علایق آنها داشته باشید . با دانستن اینکه چه کسانی طرف مقابل شما هستند ، می توانید یک تبلیغ فروشی که بتواند کسانی را که به احتمال زیاد خریدارند ؛ هدف قرار دهد را ایجاد کنید . برای این کار بایستی تعریف پیشبرد فروش را به طور کامل فرا گیرید .
- بررسی ، تست و بهبود تبلیغات : هنگامی که تبلیغات فروش خود را اجرا کردید ، قبل از اجرای تبلیغ دیگر ؛ زمانی را برای اندازه گیری نتایج تبلیغ قبلی اختصاص دهید . سعی کنید تجزیه و تحلیل خود را برای بازه زمانی ای برنامه ریزی کنید که چرخه فروش شما را رشد دهد .
- به اعتبار و ارزش تبلیغات خود دقت کنید : به این که چگونه تبلیغات فروش خود را ایجاد کنید دقت کنید ، تا مشتریان به خدمات شما ارزش قائل شوند . همانطور که تبلیغ فروش خود را طراحی می کنید ، ارزش زیادی برای تجربه مثبت و به یاد ماندنی مشتری در مورد تبلیغاتتان ، قائل شوید و مطمئن باشید که تبلیغات با فرهنگ و ارزش های اخلاقی جامعه و کسب و کارتان همسو است . به عنوان مثال ، اگر یک تبلیغ فروش بسازید که بیان می کند محصول شما می تواند به طور خاص مشکل X را حل کند ، آن هم صرفا برای اینکه مشتریان آن را بخرند و سپس متوجه شوند که در واقع مشکل آنها با روشی که شما ادعا کردید حل نمی شود ، آن تبلیغ می تواند نتیجه معکوس برای کسب و کارتان داشته باشد .
در حالت کلی تبلیغات فروش راهی ثابت شده برای جلب توجه مخاطبان و بهبود فرآیند فروش شماست . با استفاده از استراتژی های فروش قانع کننده مانند کمبود محصول ، ایجاد حس فوریت در مشتری ، انحصار و زمانبندی مناسب ؛ مطمئناً درآمد را افزایش میدهید و به سایر اهداف مهم تجاری در این فرآیند دست مییابید .
پیشبرد فروش راهی موثر برای افزایش فروش شما
راهکارهایی که در تعریف پیشبرد فروش گنجانده شده اند ، به توليدكنندگان این امکان را می دهند تا با بکارگیری استراتژی ها و اعمال نکات خاص ، پایگاه مشتری ثابت و حتی رو به رشدی برای کسب و کار خود ایجاد کنند . توصیه می شود حتی برای درک بهتر این استراتژی ها ، از مشاوران کسب و کار کمک بگیرید .
دیدگاهتان را بنویسید