بازاریابی شبکه ای

نوعی از کسب و کار و فروش مستقیم که در آن فروشندگان به طور مستقل محصولات یا خدمات را تبلیغ می کنند بازاریابی شبکه ای است . به عبارتی دیگر یک استراتژی بازاریابی است که در آن محصولات یک شرکت از طریق شبکه ای از توزیع کنندگان مستقل به فروش می رسد. توزیع کنندگان از فروش خود و هم چنین فروش خط پایین خود کمیسیون دریافت می کنند.
بازاریابی شبکه ای
روش فروش مستقیم که در آن نمایندگان مستقل به عنوان توزیع کننده کالا و خدمات فعالیت می کنند و تشویق می شوند تا با استخدام و آموزش سایر نمایندگان مستقل ، نیروی فروش خود را ایجاد و مدیریت کنند بازاریابی شبکه ای نام دارد . در این روش ، کمیسیون از درآمد فروش خود نماینده و هم چنین از درآمد فروش نیروی فروش استخدام شده توسط نماینده دریافت می شود. مدل بازاریابی شبکه ای یک تجارت قانونی است که در آن محصولاتی را می فروشند یا خدماتی را ارائه می کنند . به گفته دفتر دادستان کل داکوتای جنوبی در ایالات متحده با این حال ، طرح های هرمی ، طرح های متقلبانه ای هستند که به عنوان یک استراتژی MLM پنهان شده اند. تفاوت بین یک طرح هرمی و یک برنامه قانونی MLM در این است که هیچ محصول واقعی وجود ندارد که در یک طرح هرمی فروخته شود . شرکت کنندگان تلاش می کنند تا صرفاً از طریق استخدام شرکت کنندگان جدید در برنامه کسب درآمد کنند. نتورک مارکتینگ که به عنوان بازاریابی چند سطحی (MLM) نیز شناخته می شود،

مزایا و معایب
بازاریابی شبکه ای یک تجارت انعطاف پذیر است که در آن افراد می توانند در خانه کار کنند ، ساعات کاری خود را انتخاب کنند و رئیس خود باشند از این نقطه نظر شبیه بازاریابی اینترنتی است . هزینه راه اندازی یک کسب و کار شبکه ای معمولاً کم است که باعث می شود افراد بیشتری به آن دسترسی داشته باشند . اکثر شرکت های بازاریابی شبکه ای آموزش و پشتیبانی را به فروشندگان خود ارائه می دهند که می تواند به آن ها کمک کند مهارت های خود را بهبود بخشند و در تجارت موفق شوند . در بازاریابی شبکه ای ، هیچ محدودیتی برای میزان درآمد یک فرد وجود ندارد . این نوع بازاریابی فرصت هایی را برای رشد و توسعه شخصی فراهم می کند ، زیرا افراد مهارت های جدیدی را یاد می گیرند ، اگر چه بازاریابی شبکه ای پتانسیل درآمد نامحدود را ارائه می دهد ، اما دستیابی به آن دشوار است. یکی از اهداف اصلی آن ، جذب دیگران برای پیوستن به تیم است . با این حال ، این می تواند موقعیت هایی با فشار بالا ایجاد کند که در آن افراد نیاز به استخدام دائمی دیگران برای پیشرفت در شرکت را احساس کنند . بازاریابی شبکه ای در برخی محافل به دلیل اقدامات غیر اخلاقی توسط برخی شرکت ها و توزیع کنندگان شهرت منفی پیدا کرده است. این می تواند جذب مشتریان و نیرو های جدید را دشوار کند . به عنوان یک توزیع کننده در یک شرکت نتورک مارکتینگ ، ممکن است کنترل محدودی بر محصولات ، قیمت ها و سایر جنبه های کسب و کار داشته باشید . این می تواند ایجاد یک برند و حفظ پایگاه مشتری وفادار را دشوار کند . برخی از شرکت های بازاریابی شبکه ای با چالش های قانونی در مورد شیوه های تجاری خود ، مانند طرح های هرمی ، مواجه شده اند . این می تواند برای افراد درگیر در این شرکت ها عدم اطمینان و خطر ایجاد کند.
عملکرد مارکتینگ شبکه ای
فروش مستقیم به معنای فروش مستقیم کالا یا خدمات به مصرف کنندگان در خانه یا محل کارشان است . یعنی در یک مغازه صورت نمی گیرد . درآمد کمیسیون در یک مدل کسب و کار بازاریابی شبکه ای ، نمایندگان از فروش خود و هم چنین تمام فروش نمایندگان تحت آن ها کمیسیون دریافت می کنند . ماموران زیر نظر آنها کسانی هستند که آنها جذب کرده و آموزش داده اند، به علاوه همه عوامل زیر نظر کسانی که آن افراد جذب کرده اند و غیره. ما به نمایندگانی که زیر نظر شخصی هستند به عنوان اعضای پایین خط آن شخص اشاره می کنیم. در یک راه اندازی نتورک مارکتینگ ، هر چه تعداد نمایندگان بیشتری در اختیار داشته باشید، درآمد بیشتری خواهید داشت . بسیاری از افراد که در شرکت های بازاریابی شبکه ای کار می کنند به مولتی میلیونر تبدیل شده اند . برخی افراد از دو اصطلاح بازاریابی شبکه ای و شرکت های هرمی به جای یکدیگر استفاده می کنند. با این حال ، معانی آن ها کاملا متفاوت است . معمولاً نمی توانید محصولات فروش مستقیم را در مغازه ها ، سوپرمارکت ها یا فروشگاه های بزرگ پیدا کنید . تنها راه خرید آن ها تماس مستقیم با نماینده است .
دیدگاهتان را بنویسید