بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی به یک جزء حیاتی برای ترکیب بازار بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک تبدیل شده است. به هر حال، 4.9 میلیارد نفر در سراسر جهان از پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و بنابراین حضور در شبکه های اجتماعی راه خوبی برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه است. صرف نظر از صنعت شما، رسانه های اجتماعی راهی موثر برای دستیابی به مخاطبان هدف، تقویت برند شما، ایجاد پایگاه مشتری وفادار و افزایش درآمد شما هستند. در این راهنما، همه چیزهایی را که باید در مورد بازاریابی رسانههای اجتماعی بدانید، از جمله اینکه چیست، چگونه کار میکند، بهترین استراتژیها و نحوه اجرای آن را شرح میدهیم.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی رسانه های اجتماعی نوعی بازاریابی دیجیتال است که از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ برند و پیشنهادات شما به مشتریان ایده آل شما استفاده می کند. برخلاف تصور رایج، این شامل موارد بسیار بیشتر از پست های تصادفی در حساب های تجاری شما می شود. یک کمپین بازاریابی موثر در رسانه های اجتماعی به استراتژی و برنامه ریزی صحیح نیاز دارد. هنگامی که پروفایل های کسب و کار خود را ایجاد کردید، باید آنها را حفظ و بهینه کنید. سپس، میخواهید یک تقویم محتوایی ایجاد کنید که توضیح دهد چه چیزی پست میکنید، چه زمانی آن را پست کنید و کجا آن را پست کنید. پستهای شما احتمالاً شامل ترکیبی از متن، تصاویر، ویدیوها و داستانهایی است که برند شما را در یک نور مثبت قرار میدهد و مخاطبان مرتبط را جذب میکند. علاوه بر پستهای منحصربهفرد و منظم، به نظرات، لایکها و اشتراکگذاریها پاسخ میدهید تا بر شهرت خود نظارت کنید و امیدواریم یک انجمن بسازید. بسته به بودجه و اهداف خاص شما، بازاریابی رسانه های اجتماعی ممکن است شامل تبلیغات اجتماعی پولی نیز باشد که به برند شما اجازه می دهد در زمان های مناسب در مقابل افراد مناسب ظاهر شود.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره بازار یابی کسب و کار به صفحه اصلی ما سر بزنید.
مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی
به دلیل محبوبیت و تطبیق پذیری، رسانه های اجتماعی ابزار قدرتمندی برای بازاریابی کسب و کار شما هستند. همچنین بر خلاف انواع دیگر بازاریابی سنتی مانند بیلبوردها، تبلیغات چاپی و اسپات های رادیویی، بسیار قابل اندازه گیری است. از مهمترین مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره کرد. یک عنصر انسانی به کسب و کار خود اضافه کنید: پلتفرم های رسانه های اجتماعی به شما امکان می دهند با مشتریان فعلی و آینده خود تعامل داشته باشید. تا زمانی که از آنها به درستی استفاده کنید، میتوانید برند خود را انسانی کنید و ارتباط عمیقتری با مخاطبان خود ایجاد کنید. ترافیک را هدایت کنید: با افزودن پیوندهایی به وب سایت خود در سراسر پست های رسانه های اجتماعی خود، ترافیک مرتبط را به آن وارد خواهید کرد. این نوع ترافیک می تواند برای بهینه سازی موتور جستجوی شما معجزه کند و بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند. یکی دیگر از راه های کلیدی برای افزایش ترافیک از طریق بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. درباره سئو و بهترین خدمات سئو بیشتر بدانید. ایجاد سرنخ : به لطف ویژگیهایی مانند رزرو قرار ملاقات و دکمههای فراخوان، فروشگاههای فیسبوک و اینستاگرام و پیامهای مستقیم، میتوانید از طریق رسانههای اجتماعی سرنخ و تبدیل ایجاد کنید. سرنخ ها و تبدیل ها راهی مطمئن برای افزایش درآمد شما هستند. آگاهی از برند را افزایش دهید : اگر یک استارتاپ یا کسب و کار کوچکتر هستید، بازاریابی رسانه های اجتماعی به شما این شانس را می دهد که برند خود را به نمایش بگذارید. می توانید از آن برای توضیح تفاوت از رقبای خود استفاده کنید. ایجاد روابط : اگر می خواهید مشتریان را برای مدت طولانی حفظ کنید، ایجاد روابط با مشتریان مهم است. از آنجایی که رسانه های اجتماعی درها را به روی خطوط ارتباطی آسان با فالوورهای شما باز می کند، ابزار قدرتمندی برای ایجاد رابطه است. تعدادی از پلتفرم های برتر بازاریابی رسانه های اجتماعی برای تجارت را در ادامه معرفی میکنیم.

اینستاگرام
اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم اساسی برای اشتراک گذاری تصاویر آغاز شد. با گذشت زمان، به مکانی تبدیل شده است که برندها می توانند مخاطبان خود را با عکس ها و ویدیوهای جذاب جذب کنند. اینستاگرام همچنین داستانها، حلقهها، استریمهای زنده و فروشگاههایی را ارائه میدهد که میتوانند تلاشهای بازاریابی شما را به سطح بالاتری برسانند. اگر کسب و کار شما برای فروش محصولات یا خدمات شما به تصاویر متکی است، نمی توانید با اینستاگرام اشتباه کنید. فیس بوک : فیسبوک محبوبترین پلتفرم رسانههای اجتماعی است که آن را به یک انتخاب هوشمندانه برای تقریباً هر کسبوکاری تبدیل میکند. می توانید از آن برای افزایش آگاهی از برند، به دست آوردن فالوور، ایجاد سرنخ و افزایش فروش استفاده کنید. همچنین این فرصت را برای نمایش تبلیغات بسیار قابل تنظیم و هدفمند ارائه می دهد. به خاطر داشته باشید که در حالی که فیس بوک یک پلت فرم موثر برای بازاریابی رسانه های اجتماعی است، اما با رقابت زیادی نیز همراه است. توییتر: توییتر از پستهای کوتاهی به نام «توییت» با متن، تصاویر، گیفهای متحرک، ویدیوها و لینکها استفاده میکند. می توانید از توییتر برای ارتباط با مخاطبان خود از طریق پیام های کوتاه و در عین حال ارزشمند استفاده کنید. بسته به ماهیت کسب و کارتان، ممکن است به شما امکان ارائه خدمات به مشتریان، ایجاد آگاهی از برند و جستجوی موضوعات و اطلاعات مرتبط با صنعت و مخاطبان هدفتان را بدهد. یک توییت معمولا می تواند تا 280 کاراکتر داشته باشد.
یوتیوب
یوتیوب یک پلتفرم رسانه اجتماعی پخش جریانی و دومین موتور جستجوی بزرگ بعد از گوگل است. اگر برند شما تمایل و توانایی تولید محتوای ویدیویی معنادار را دارد، یوتیوب قطعا باید در رادار شما باشد. با YouTube، میتوانید موضوعات پیچیده را توضیح دهید، فرآیندهای جالب را به نمایش بگذارید، ویژگیهای منحصربهفرد پیشنهادات خود را تبلیغ کنید و موارد دیگر. این یک راه عالی برای گنجاندن ویدیوها در استراتژی بازاریابی شما است. پینترست : پینترست به عنوان “موتور کشف بصری” شناخته می شود که الهام بخش کاربران است. کاربران اغلب در این پلتفرم ایدههایی را جستجو میکنند که به آنها کمک میکند خانههایشان را بازسازی کنند، در تعطیلات رویایی شرکت کنند، عروسیها را برنامهریزی کنند و رویاهای دیگری را در زندگی خود برآورده کنند. اگر برند شما محصولات یا خدماتی را ارائه می دهد که به کاربران اجازه می دهد رویاهای خود را کشف کرده و به آنها دست یابند، Pinterest راهی برای رفتن است. لینکدین : لینکدین یک پلتفرم شبکه کسب و کار است که به ویژه اگر یک تجارت B2B هستید مفید است. این برای حرفه ای ها طراحی شده است و می تواند به شما این فرصت را بدهد که تخصص صنعت خود را به اشتراک بگذارید. همچنین ممکن است از آن برای ارتقای فرصت های شغلی در شرکت خود، ارتباط با کارمندان خود و حتی ایجاد سرنخ از طریق تبلیغات پولی استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید