بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می دهد که با استفاده از داده های مربوط به مشترکین ایمیل خود کمپین های هدفمند ایجاد کنید تا به مشتریان هدف خود دسترسی بهتری داشته باشید. شما میتوانید مشتریان بالقوه را به بالفعل و مشترریان بالفعل خود را به مشتریان وفاودار تبدیل کنید . ایمیل مارکتینگ این امکان را به شما میدهد تا مشتریان خود را دسته بندی و بسته به نیاز آنها اطلاعاتی در مورد رویداد ها ، اخبار و تخفیفات و پیشنهادات خود به صورت شخصی سازی شده ارایه دهید.
بازاریابی ایمیلی چیست ؟
اولین ایمیل در سال 1971 ارسال شد. برای همیشه نحوه ارتباط ما با یکدیگر را تغییر داد. امروزه صاحبان کسب و کارهای آگاه از ایمیل برای ارتباط با مخاطبان خود، ایجاد اعتبار در صنعت خود و افزایش فروش استفاده می کنند.اگر در بازاریابی ایمیلی تازه کار هستید، کافی است دست به کار شوید ونتایج سریع آن را مشاهده کنید. بازاریابی ایمیلی یک استراتژی بازاریابی است که شامل ارسال ایمیل به مخاطبان هدف شما می شود. این یکی از بهترین راهها برای تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران و مشتریانی که یک بار از شما خرید کرده اند را به حامیان برند متعهد و وفادار شما است.استراتژی بازاریابی ایمیلی شما می تواند شامل ارسال خبرنامه های هفتگی، ایمیل های تبلیغاتی و معاملات ویژه مشتریان باشد. به شما این امکان را می دهد که با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و به طور پیوسته وفاداری مشتری را ایجاد کنید.مزایای تجاری ایمیل مارکتینگ چیست؟ برای کسب و کارهای کوچک بدون بودجه بازاریابی قابل توجه، بازاریابی ایمیلی می تواند نتایج چشمگیری داشته باشد. در ادامه به چند مورد از مهمترین مزایایی که کسب و کارهای کوچک می توانند از طریق ایمیل مارکتینگ به دست آورند اشاره شده است:
تقسیم بندی مشترکین در ایمیل مارکتینگ
بازاریابی ایملی میتواند برای هر قشر از مشتریان و مشترکین شما متفاوت باشد و این تقسیم بندی موجب ایجاد جذابیت و حس خاص بودن در مخاطب هدف شما میشود و منجرب رشد چشم گیری در کسب و کار شما خواهد بود . اگر در بازاریابی ایمیلی تازه کار هستید، ایجاد محتوای شخصی سازی شده می تواند دلهره آور و طاقت فرسا باشد. با این حال، شخصی سازی محتوای شما می تواند به سادگی استفاده از نام مخاطبین و مشتریان شما در ایمیل باشد( لازم نیست حتما قبل از تکمیل شدن لیست مخاطبین ایمیل و دسته بندی آنها شروع به ایجاد شخصی سازی های بیشتری بکنید). تحقیقات نشان می دهد که افزودن نام مشترک به موضوع می تواند نرخ باز شدن ایمیل را تا 23 درصد افزایش دهد. همانطور که لیست ایمیل شما رشد میکند و با بازاریابی ایمیلی راحت تر می توانید پیش بروید، می توانید از تقسیم بندی مشتریان برای گروه بندی مخاطبان خود بر اساس سن، سطح درآمد، جنسیت یا مدت زمانی که مشتری بوده اند استفاده کنید.برای کسب مشاوره درباره کسب و کار خود به صفحه مشاوره بازاریابی کسب و کار سربزنید.
صرفه جویی در زمان و هزینه با زاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند. اکثر صاحبان مشاغل از نظر زمان و پول محدودیت هایی دارند. خوشبختانه، اتوماسیون بازاریابی ایمیلی تعامل با مشتریان و مشتریان احتمالی را آسان و مقرون به صرفه می کند. پس از ایجاد لیست تماس با ایمیل، یک کمپین ایمیل جدید با پیشنهاد و طراحی ایمیل با دقت طراحی شده ایجاد کنید. سپس، نرم افزار بازاریابی ایمیلی شما می تواند به طور خودکار پیام های شما را به لیست هدف ارسال کند. شما می توانید با مخاطبان خود درگیر شوید و مشتریان جدیدی ایجاد کنید در حالی که روی جنبه های دیگر اداره تجارت خود کار می کنید. البته، شما باید کمپین های ایمیل خود را ردیابی کنید و هر از گاهی بعضی موارد را اصلاح کنید. با این حال، بازاریابی ایمیلی یکی از بیسابقهترین استراتژیهای بازاریابی است. همچنین مقرون به صرفه تر است، به ویژه در مقایسه با روش های دیگر، مانند تبلیغات پولی. شما می توانید یک کمپین ایمیل حرفه ای ایجاد کنید که با پول بسیار کمی با هزاران مشترک در ارتباط است
ایجاد ارتباط مستحکم با بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی می تواند روابط قوی تری با مشتری ایجاد کند. بازاریابی شامل نشان دادن ارزش به مصرف کنندگان و نشان دادن به مخاطبان شما است که چگونه می توانند گام بعدی را در تجارت شما بردارند. هنگامی که شخصی به لیست ایمیل شما ملحق شد، فرصتی دارید که محتوای مفید و مرتبط را برای آنها ارسال کنید. هر ایمیلی که برای مشتریان ارسال می کنید نباید شامل فروش محصولات یا خدمات به آنها باشد. در عوض، بر ارائه ارزش تمرکز کنید. وقتی بتوانید ارزشی را که به مشتریان خود ارائه میدهید را نشان دهید، آنها هر هفته منتظر شنیدن نظرات شما خواهند بود. حساب های رسانه های اجتماعی خود را در ایمیل های خود فهرست کنید و مشترکین را تشویق کنید تا در آن کانال ها با شما ارتباط برقرار کنند. تعاملات رسانه های اجتماعی به ایجاد اعتبار با مخاطبان شما کمک می کند. اگر آنها توسط ایمیل خاصی که ارسال کرده اید مجذوب شوند، می توانند با کلیک بر روی پیوندهای رسانه های اجتماعی شما درباره محصولات یا خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
افزایش فروش
بازاریابی ایمیلی می تواند فروش را افزایش دهد. بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین راهها برای افزایش فروش است ، به خصوص زمانی که ترافیک فروشگاه شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است(دفعات کلیک و تعامل مشتریان و مخاطبین شما) . برخی از مشتریان در صورت دریافت پیشنهاد به موقع ، تصمیم خرید می گیرند . برای شما هم پیش می آید زمان خرید کالایی فرا رسیده و شما در ذهن هدف مشخصی ندارد شما با توجه به مناسبات یا زمان بندی های خاصی که تنظیم کرده اید میتوانید به مخاطبین خود ایمیل بزنید و ارتباطی از نو بگیرید. اضافه کردن فوریت به پیشنهادات خود و ارائه معاملات سخاوتمندانه یا ارسال رایگان راههای عالی برای تبدیل مشترکین به مشتریان است . بازاریابی ایمیلی همچنین راهی عالی برای افزایش فروش مشتریان فعلی و جذب مجدد مشتریانی است که مدتی است خرید نکرده اند. با ایجاد پیشنهادات شخصی و هدفمند برای مصرف کنندگان در لیست خود ، می توانید به مخاطبان خود انگیزه دهید تا از کسب و کار خود خرید کنند .
پایگاه داده ارزشمند
بازاریابی ایمیلی می تواند یک پایگاه مشترک ارزشمند ایجاد کند .این جمله به چه منظور است؟ یکی از معایب بازاریابی رسانه های اجتماعی این است که ارتباط شما با دنبال کنندگانتان و مخاطبینتان در خطر احتمالی بسته شدن پیج یا هک شدن آن است. شما صاحب دنبال کنندگان خود نیستید . اگر صفحه کسب و کار فیس بوک شما به طور غیرمنتظره ای بسته شود (که غیرمعمول نیست)، دسترسی به مخاطبین و وفاداری که ماه ها یا حتی سال ها صرف ساختن آن کرده اید، از دست خواهید داد ، البته امروزه در کشورمان وقتی با چنین مشکلی مواجه میشوند صفحه جدیدی ایجاد و شروع به تبلیغ آن میکنند.این روش حرفه ای نیست و برای عملی شدن آن شما حتما به چهره پیج خود نیاز دارید تا از طریق آن موفق به جذب مخاطبان در صفحه جدید خود شوید درحالی که با داشتن پایگاه داده نیازی به صرف زمان وهزینه اضافی نیست . به همین دلیل ایجاد و مدیریت یک لیست ایمیل برای کنترل پایگاه مشترکین شما ضروری است . شما فهرست ارزشمندی از مشتریان و راهی برای تماس با آنها دارید. حتی اگر ارائه دهندگان ایمیل را تغییر دهید، شما مالک لیست مخاطبین خود هستید .
دیدگاهتان را بنویسید