ایده پردازی و خلاقیت
ایده پردازی و خلاقیت راهکار ها و تکنیک هایی دارد که در حالت کلی باعث درخشش و رشد کسب و کار شما می شود . با یادگیری و بکارگیری استراتژی و تکنیک های ایده پردازی ، مسیر موفقیت را سریع تر طی کنید .
ایده پردازی و خلاقیت
فرایند ideation یا ایده پردازی ، موتور اصلی هر شرکت تبلیغاتی می باشد. خون شرکت از طریق همین بخش در رگهایش جاری میشود ، زیرا مسئولیت تولید را بر عهده دارد . کار و شهرت شرکت تبلیغاتی در گروِ فعالیت های این بخش می باشد . وظایف و فعالیتهای بخش ایده پردازی و خلاقیت بسیار متنوع و در هر شرکت متفاوت است . در بیشتر شرکتها، نویسندگانِ متون تبلیغاتی و مدیران هنری با هم و در قالب گروهی هماهنگ کار میکنند و در مواقع نیاز ، از افکار و استعداد سایر طراحان و هنرمندان بخش تولید نیز کمک میگیرند . گاهی اوقات وظیفهی برقراری ارتباط میان شرکت و مشتری از طریق فردی در دپارتمان خلاقیت است . با این وجود ، این وظیفه را بخش تولید نیز انجام میدهد . در کل ایده پردازی و خلاقیت فرایندی پویا می باشد که افراد در این قسمت باید از خلاقیت ، پشتکار و سایر تجربیات خود کمک بگیرند . مهم ترین نکته در ایده پردازی و خلاقیت این است که به دنبال راه های جدید و نوین باشیم .
روش های ایده پردازی
ایده پردازی و خلاقیت راهکار و تکنیک های خاص خود را دارا می باشد که پس از یادگیری و اعمال این روش ها می توانید پیشرفت و راه اندازی کسب و کار خود را موجب شوید . برخی از تکنیک ها را در این قسمت برای شما ذکر می کنیم . حل مسئله گروهی یکی از روش ها در این بخش می باشد . گروهی از افراد که دیدگاه و نگرش متفاوتی دارند در باره یک ایده با یکدیگر به توافق و جواب می رسند . تکنیک ارزیابی خلاقیت جهت درک دیدگاه های مختلف و یافتن ایده های جذاب و متفاوت بکار گرفته می شود . روش مغز گردانی شامل تلاش در جهت ابداع ایده های بیشتر با خلاقیت بالاتر می باشد . کار با پویا نمایی و تصاویر ؛ کار با این روش می تواند به بهترین شکل نشان دهنده ی طرح و تصور اولیه ایده های گروهی باشد . از سایر راهکار ها :
- فهم عمیق تر از بازار هدف : اگر بتوانید بازار هدف را مشخص و نیاز های آنرا درک کنید ، ایده های خلاقانه را به راحتی می توانید درک کنید .
- درک عمیق تر از بازار کسب و کار : اگر عمق فرآیند کسب و کار و نیاز های بهینه سازی آن ها را فرا بگیرید ، براحتی می توانید ایده های خلاقانه را بیابید .
تعریف تفکر خلاق و راه های پرورش آن
تفکر خلاق به معنی بهبود فرآیند ها ، محصولات و خدمات می باشد . تمرکز بر روی تفکر خلاق باعث می شود فرصت ها برای رشد و توسعه کسب و کار به سرعت شناسایی شوند . حرکت خارج از چهارچوب ، تمرکز روی ارزش آفرینی ، استفاده از تکنیک های خلاقانه ، انجام تمرینات تفکر خلاقانه و استفاده از تجربیات ؛ از راه های رایج پرورش تفکر خلاقانه می باشد . ماجراجویی و کسب تجربه های روزمره خلاقانه نیز می تواند ایده و رویایی جدید را در شما ایجاد کند . بررسی تفکرات مختلف با در نظر گیری هر دو جنبه ی خوب و بد ، سبب می شود تا تفکر و نگرشی همه جانبه و کلی به موضوعات داشته باشید . بررسی خطا ها و اشتباهات گذشته ، می توان به بهبود رویکرد و پیشرفت شما کمک کند . همچنین با سوال پرسیدن های بجا و مداوم از همکاران خود و بررسی نگرش آن ها ، تفکر شما خللاقانه تر خواهد شد . استفاده از این روش ها ایده پردازی و خلاقیت شما را بهبود می بخشد.
دیدگاهتان را بنویسید