انتخاب اسم برند در تبریز
انتخاب اسم برند در تبریز نیز مانند انتخاب نام برای نوزادی است در دهه ۶۰، زمانی که تعداد بچهها بسیار زیاد بود، اغلب خانوادهها به انتخاب اسم برای نوزادانشان آنچنان اهمیت نمیدادند. آنها از بین چهار نام معمولی موجود، یکی را انتخاب میکردند و تمام! به عنوان مثال، اولین فرزند را ممکن است “حسن” نام نهاده و دومین فرزند را “محمدحسن” نامیده باشند. اهمیتی به تکراری بودن نام یا حضور ۶۰ نفر با نام “حسن” در خانواده نمیدادند.
اما اکنون زمان تغییر کرده است و انتخاب نام برای نوزاد یک فرآیند زمانبر و مشکل شده است. ابتدا هزاران نام را مورد بررسی قرار میدهند، تحقیق میکنند تا مطمئن شوند که نام معنی دار و منحصربهفرد باشد، قبلاً استفاده نشده باشد، همخوانی حروف آن با نام نوزاد قبلی یا با نام والدین داشته باشد و همچنین به مجموعهای از قوانین عجیب و غریب دیگر توجه میکنند که برایتان ذکر نخواهم کرد.
انتخاب اسم برند نیز مانند انتخاب نام برای نوزادی است که در آینده به عنوان هویت آن شناخته خواهد شد. بنابراین، باید به آن با رسم و قواعدی نگاه کرد. اگر الان به طور عجلهای و سهلانگارانه یک نام انتخاب کنید و سالها بعد متوجه شوید که آن نام مناسب برند شما نیست، هزینههای بزرگی برای تغییر نام تجاری خواهید داشت.
بنابراین، لطفاً با صرف کمی وقت و خواندن این مقاله، به خود و همچنین به کیف پولتان لطف کنید. چرا که در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا یک نام مناسب برای برندتان انتخاب کنید.
انتخاب اسم برند در ظاهر ساده، اما عمیق است!
ایجاد یک برند بیش از انتخاب یک نام تجاری و طراحی لوگو است؛ برندسازی مانند یک سفر طولانی است که برای موفقیت، باید در مسیر پر پیچ و خم آن قرار بگیرید!
پیدا کردن یک نام برند که مشتریان بتوانند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند، یکی از مراحل ضروری در این سفر است. بنابراین، هر نامی که صرفاً جذاب به نظر برسد، نمیتواند نام مناسبی برای برند شما باشد. انتخاب نام برند میتواند یک فرآیند سخت و پیچیده به نظر برسد، زیرا نام برند باید:
- جذاب و طوری طراحی شده باشد که مورد توجه قرار گیرد.
- به شخصیت و هویت برند شما مناسب باشد.
- آسان برای یادگیری و به خاطر سپردن برای مردم باشد.
- هنگام نمایش در تبلیغات آفلاین و آنلاین، چشمگیر و جذاب به نظر برسد.
- دامنه اینترنتی و حسابهای شبکههای اجتماعی مورد نظر شما در دسترس باشند.
ممکن است برخی به شما بگویند پیدا کردن چنین نامی غیرممکن است، اما تجربه نشان میدهد که این کار کاملاً امکانپذیر است، تنها نیازمند صبر، حوصله و تفکر عمیق است.
اگر شما یک کارآفرین متعهد هستید و تصمیم گرفتهاید کسب و کار خود را راهاندازی کنید، ما به شما کتاب “راهاندازی مطمئن کسبوکار اینترنتی” را به عنوان یک راهنمای حرفهای توصیه میکنیم. این کتاب به شما به صورت قدم به قدم آموزش میدهد که چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق راهاندازی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کتاب کلیک کنید.
چه ویژگیهایی را باید برای انتخاب اسم برند در نظر بگیریم؟
معمولاً برای انتخاب اسم برند در تبریز، فرمولهای مختلفی وجود دارند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۰، محققانی در دانشگاه آلبرتا در کانادا در یک تحقیق به این نتیجه رسیدند که مشتریان به نامهایی مانند کوکا-کولا، کیت-کت و جلی-بلی که از یک ساختار تکراری در نام برندشان استفاده میکنند، واکنش مثبتتری نشان میدهند.
همچنین در کشور ما نیز برندهایی مانند اَشی-مشی، مَزمَز و چینچین از همین سبک در انتخاب نام برند استفاده کردهاند. اما راستش را بخواهید، هیچ فرمولی که تضمین کند نام برندی موفق را انتخاب کنید، وجود ندارد. با این حال، اگر نام برند شما برخی از ویژگیهای خاص را داشته باشد، استفاده از آن نام به شما و همچنین به خاطر سپردن آن توسط مردم، آسانتر خواهد بود.
در ادامه ویژگیهای یک نام برند ایدهآل را با هم بررسی میکنیم:
1. بامعنا باشد
انتخاب نام برند باید با ارزشهای بنیادین شرکت شما، که جوهر برندتان هستند، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند تصویری مثبت در ذهن مشتریان ایجاد کند. یکی از مثالهایی که میتوان برای نشان دادن این ارتباط استفاده کرد، انتخاب نامهای برند شرکتهای تولیدکننده نوشابههای انرژیزا است.
مثلاً نامهایی مانند Monster (به معنای هیولا)، RedBull (گاو قرمز)، RockStar (ستاره راک)، Burn (سوختن) و big bear (خرس بزرگ)، همگی از نظر ذهنی شامل یک انرژی خاص هستند. این نامها به شکلی تصویری به مشتریان نشان میدهند که واقعاً قدرتمند هستند و هر کسی که از این محصولات استفاده کند، میتواند مثل یک گاو خشمگین یا خرس درنده نیرومند باشد!
2. متمایز باشد
برای انتخاب یک نام برند، باید مطمئن شوید که نام شما منحصربهفرد، قابل به یادآوری و قابل تمیز شدن از رقبای شما است. به هیچ عنوان فکر نکنید که اگر یک نام مشابه یک برند معروف را انتخاب کنید، شما زرنگی کردهاید. اگر شما یک شرکت تازه تأسیس هستید، بهتر است از نامهایی که شبیه به برندهای بزرگ هستند استفاده نکنید؛ زیرا این ممکن است باعث شود که به عنوان یک شرکت تقلبی و کپی شده به نظر برسید. همچنین این شرکتها دارای وکلای حرفهای و تیم حقوقی قدرتمندی هستند که آمادهاند برای حفاظت از نام برند خود میلیونها تومان هزینه کنند و از طریق دادگاه با شما روبرو شوند.
به عنوان مثال، در حوزه مد و فشن، شرکت مشهور Victoria’s Secret شکایتی علیه شرکتی که از نام برند Victoria’s Little Secret استفاده میکرد، داشت و توانست غرامتی چند میلیون دلاری از آنها بگیرد.
3. راحت باشد
در انتخاب نام برند، حائز اهمیت است که نامی را انتخاب کنید که به راحتی قابل خواندن، تلفظ، نوشتن و جستجو در گوگل باشد. حتی اگر شما قصد دارید از یک نام تجاری خلاقانه یا غیرمعمول برای برندتان استفاده کنید، همچنان باید این شرایط را در نظر بگیرید.
توجه داشته باشید که در انتخاب نام برند به زبان فارسی، برخی کلمات دارای نگارشهای متفاوتی هستند که ممکن است باعث سردرگمی مشتریان شود؛ به عنوان مثال، کلماتی مانند “عاج” و “آج” یا “راضی” و “رازی”. بنابراین، تلاش کنید یک نام انتخاب کنید که تنها یک نوشتار ثابت داشته باشد.
همچنین، پیشنهاد میکنم از اسامی مخفف استفاده نکنید، زیرا:
- تلفظ کلمات مخفف بسیار آسان نیست و اغلب ترکیب جالبی نمیسازد.
- به یادسپردن این حروف به مخاطبان آسان نیست، زیرا یک کلمه مخفف در ذهن مشتریان تصویر یا احساس خاصی ایجاد نمیکند.
- فهماندن این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی میطلبد و به علت محدودیت منابع مالی شما، مانند شرکتهای بزرگی مانند آیبیام و بیامو، ریسک بالایی است.
با توجه به این نکات، در انتخاب نام برند خود دقت کنید تا یک نام متمایز، قابل به یادآوری و آسان برای مشتریان انتخاب کنید.
4. قابل ثبت باشد
اسم برند شما باید قابل ثبت قانونی و همچنین در دامنههای اینترنتی قابل ثبت باشد. اگر قادر به ثبت قانونی برند خود نیستید، تمام زمان و تلاشی که برای ثبت نام تجاری خود صرف کردهاید، بیهوده خواهد بود. بنابراین، قبل از هر چیز، با آخرین تغییرات قوانین مربوط به انتخاب نام برند آشنا شوید. (در پایان این مقاله، چند نکته درباره قوانین ثبت اسم شرکت در ایران ذکر شده است.)
برای “ثبت دامنه” نیز کافی است عبارت موردنظرتان را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید تا شرکتهای ارائه دهنده خدمات سرور را پیدا کرده و به صورت آنلاین دامنه موردنظرتان را بررسی و خریداری کنید.
5. آیندهنگرانه باشد
برای انتخاب نام برند، باید به آینده نگر باشید و تفکر خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی و وضعیت فعلی ببرید. باید به چشمانداز آینده خود نیز توجه کنید. امروزه، فعالیت شما ممکن است در حد یک استان یا حتی شهرهای اطراف باشد، اما شما نمیتوانید بدانید در آینده فعالیت خود را به کشورهای همسایه یا حتی قارههای دیگر گسترش ندهید.
همچنین، باید به معنی نام برند خود در فرهنگ بازار هدف نیز فکر کنید. ممکن است شنیده باشید که وقتی آب معدنی شرکت “اَلَموت” به کشورهای عربی صادر شد، به دلیل معنای منفی این نام در زبان عربی (مرگ) با واکنش منفی مشتریان روبهرو شد.
همچنین، پیشنهاد میکنم از نام خانوادگی خود به عنوان نام برند استفاده نکنید. این کار ممکن است باعث کاهش ارزش برند و احتمالاً ترسیم خریداران احتمالی شود، به خصوص در صنایعی که تولیدات لوکس دارند. بهتر است از نامی مانند “معصومی زادگان” بجای “رولکس” استفاده کنید؟
البته، در برخی موارد استثنا وجود دارد. اگر یک سلبریتی هستید، وضعیت متفاوت خواهد بود و انتخاب نام برند از روی نام خانوادگی شما هوشمندانه خواهد بود. زیرا شما شهرت اولیه را دارید و هزینههای برند سازی را به شدت کاهش میدهد. بسیاری از سلبریتیهای معروف جهان مانند کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مانند لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) از نام خود به عنوان نام تجاری استفاده میکنند.
همچنین، نام برند شما نباید باعث حساسیت گروههایی از مردم شود. به عنوان مثال، اگر نام برند خود را “پرسپولیس” بگذارید، ممکن است طرفداران استقلال از شما خرید نکنند و حتی با شما دشمنی کنند. این موارد واقعی هستند و اتفاق میافتد!
6. بصری باشد
بتوان آن را از طریق المانهای گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مثل “اپل”، “جگوار”، “عقاب”، “ردبول” مثالهای خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون همزمان یک تصویر واضح از آنها در ذهن شکل میگیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگیهای بصری باز است.
چطور یک اسم برند مناسب انتخاب کنیم؟
تا اینجا با ویژگیهای یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است به طور مرحله به مرحله مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و در نظر داشته باشیم که ویژگیهایی که بیان کردهایم را رعایت کنیم.
انتخاب اسم برند میتواند فرآیندی خستهکننده و طولانی باشد؛ بعضی از برندها برای پیدا کردن یک اسم عالی، در طول 6 ماه، بیش از 2000 اسم مختلف را بررسی میکنند! امروزه، با وجود سیستمهای زیادی که برای پیشنهاد دادن اسم برند بهطور خودکار وجود دارند، مانند “Shopify’s Business Name Generator”، اما این ابزارها تنها میتوانند در جلسات طوفان ایدهها مناسب باشند و از طرفی، ترجمه آنها به فارسی ممکن است جذابیت کمتری داشته باشد.
ما باور داریم که انتخاب اسم برند در تبریز به صورت خودکار نمیتواند راهکار مناسبی برای پیدا کردن یک نام تجاری عالی باشد؛ زیرا پشت هر انتخاب نامی باید فلسفه محکمی برای برتری آن نسبت به سایر گزینهها وجود داشته باشد. بنابراین، برای شما یک راهنمای قدم به قدم برای انتخاب اسم برند در تبریز آماده کردهایم که میتواند به شما در پیدا کردن یک اسم عالی راهنمایی کند. قبل از آن که به سراغ این پنج قدم برویم، به شما پیشنهاد میکنیم که در حالی که در مراحل راهاندازی کسبوکار خود هستید، حتماً به صفحه “آموزش راهاندازی کسبوکار” سایت ما سر بزنید و مطالب آن را به هیچ وجه از دست ندهید! حالا اگر موافقید، شروع میکنیم.
قدم اول) هویت بنیادین برند خود را تعریف کنید
قبل از ورود به فرآیند انتخاب اسم برند، باید به این سؤال پاسخ دهید که “شما چه نوع شرکتی هستید و قصد دارید به چه هدفی برسید؟”. پاسخ به این سؤال همان چیزی است که به آن “هویت بنیادین برند” میگوییم. هویت بنیادین برند شامل موارد زیر است:
چشمانداز
چه آیندهای را برای برند خود تصور میکنید؟ در واقع، این بخش مربوط به چگونگی رویاپردازی شما برای آینده است و نشان میدهد که شما قصد دارید به کجا برسید.
مأموریت
فلسفه وجودی شرکت شما چیست؟ در این بخش به اهداف و ارزشهای شما پرداخته میشود و نشان میدهد که شما با چه هدفی وجود دارید و چه مأموریتی را دنبال میکنید.
ارزشها
شرکت شما بر چه ارزشهایی تأکید دارد؟ در این بخش، ارزشهایی که شرکت شما بر آنها تأکید دارد و به آنها پایبند است، مشخص میشود.
این سه عامل تمام اهداف و نقشه راه شرکت شما را تعریف میکنند و تأثیر مستقیمی بر تمام فعالیتهای شما (شامل انتخاب اسم برند در تبریز) دارند. هنگامی که به هویت بنیادین برندتان پی بردید، نوبت به تجزیه و تحلیل رقبا میرسد و باید بفهمید نقاط مشابه و تمایز شما نسبت به سایرین چیست. تفاوت شما با رقبایتان میتواند در انتخاب اسم برند به شما کمک کند.
قدم دوم) طوفان فکری راه بیندازید!
این قسمت جذابترین بخش فرآیند انتخاب نام برند است. شما میتوانید تمام دوستان و همکاران خلاق خود را که فکر میکنید میتوانند به شما کمک کنند، به یک جلسه عصرانه و الهامبخش دعوت کنید و از منابع ذهنی آنها بهرهبرداری کنید!
ما پیشنهاد میکنیم برای صرفهجویی در زمان و دستیابی به نتیجه مطلوب، یک سری چارچوبهای از پیش تعیین شده برای این جلسه داشته باشید؛ اگرچه اینکه شرکتکنندگان را آزاد بگذارید میتواند به طوفانی از ایدههای جذاب منجر شود، اما تجربه نشان داده است که تعیین یک حد مشخص باعث افزایش خلاقیت افراد میشود. به عنوان مثال:
- صفتهایی که میتوانند خدمات شرکت شما را توصیف کنند را بر روی کاغذ بنویسید.
- توضیح دهید که چه تجربهای میخواهید مشتریان در هنگام استفاده از خدمات/محصولات شرکت شما داشته باشند.
- مجموعهای از کلماتی که به کسبوکار شما مرتبط هستند را بنویسید.
حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات، یک نام مناسب پیشنهاد دهید. البته روشهای دیگری نیز برای طوفانی از ایدهها وجود دارد، مثلاً شما میتوانید با توجه به چند دستهبندی، نام برند را انتخاب کنید.
دستهبندی انتخاب نام برند در تبریز در جلسه طوفان فکری
نامهای اشخاص
مثلاً اسم بنیانگذاران یا اشخاص تاریخی یا حتی تخیلی. همانطور که قبلاً گفتیم پیشنهاد میکنیم از اسم خودتان بهعنوان برند استفاده نکنید؛ بهجای آن میتوانید از اسم اشخاص تاریخی یا معروف استفاده کنید.
به عنوان مثال، شرکت “البرت انشتین” میتواند داستان و علم فراوان عالم بزرگی همچون “آلبرت اینشتین” را به محصولات خود مرتبط کند و با این کار از شهرت جهانی او بهرهبرداری کند و در عین حال خود را به عنوان یک برند پیشرو و نوآور معرفی کند.
البته، قبل از انتخاب نام اشخاص معروف، حتماً باید چک کنید که آن نام از قبل تحت مالکیت شخص دیگری قرار نگرفته باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حقوق مالکیت معنوی هستند.
نامهای توصیفی
میتوانید براساس فعالیتی که انجام میدهید، یک نام تجاری انتخاب کنید.
به عنوان مثال، شرکت “موتورهای عمومی”، “باغبانان”، “سازنده تراکتور”، “نانپزها” و…
نامهای ساختگی
نامی که تا قبل از این وجود نداشته باشد؛ مثل Kodak، Xerox، Tivo، دیجیاتو، روزیاتو.
نام مکانها
نام برند میتواند استعارهای از یک مکان خاص باشد؛ مثل “آب معدنی البرز” یا “لبنیات کازرون” که به محل قرارگیری و تولید محصولاتشان در اسم برند خود اشاره کردهاند.
نامهای استعارهای
نامهایی که به یک داستان، شخص، اسطورههای باستانی، یا مکان خاص اشاره میکنند. به عنوان مثال، انتخاب نام برند “Nike” براساس نام یکی از خدایان یونان باستان که نماد پیروزی بوده، انجام شده است.
دو نام برند ایرانی که به این شکل انتخاب شدهاند: بیمارستان فارابی و شکلات میرداماد (از شخصیتهاستفاده از نام “مارکوپولو” برای یک آژانس گردشگری میتواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. “مارکوپولو” نام یک مسافر و جهانگرد مشهور ایتالیایی است که در قرون وسطی به آسیا سفر کرد و تجربیات خود را در کتابی به نام “مسافران مارکوپولو” ثبت کرد. او بازدیدها و ماجراجوییهایش را در سراسر جهان به اشتراک گذاشت و به عنوان یک نماد مسافرت و کشف جهان شناخته میشود.
استفاده از نام “مارکوپولو” در آژانس گردشگری میتواند به مشتریان این احساس را بدهد که با این آژانس، به ماجراجوییهای جهانی و کشف مقاصد جدید خواهند رفت. نام “مارکوپولو” ممکن است ارتباط روحی و احساسی با مسافرت و جهانگردی در مشتریان ایجاد کند و آنها را به سمت خرید خدمات و تورهای این آژانس سوق دهد.
با این حال، حتماً قبل از استفاده از نام “مارکوپولو” یا هر نام دیگری، از امور حقوقی و مالکیت معنوی مربوطه اطمینان حاصل کنید تا از وجود هرگونه تداخل یا نقض حقوقی جلوگیری شود.
قدم سوم) اسمهای کاندید را با دقت بررسی کنید
از میان ده تا پانزده اسمی که در مراحل قبل انتخاب کردهاید، باید فقط سه اسم باقی بمانند! این مرحله ممکن است ناامیدکنندهترین بخش انتخاب نام برند باشد؛ زیرا اغلب اسامی مورد علاقه شما ممکن است قبلاً رزرو شده باشند.
برای انجام این کار، به وبسایت ثبت علائم تجاری مراجعه کنید و بررسی کنید که کدام یک از این نامهای تجاری در دسترس هستند. احتمالاً بیش از نیمی از این نامها قبلاً تحت حفاظت قرار گرفتهاند! حتی اگر همه اسامی انتخابی شما قبلاً رزرو شده باشند، ناامید نشوید! انتخاب نام برند یک فرآیند طولانی و دشوار است، اما قطعاً ارزش آن را دارد؛ زیرا شما قرار است برای سالها به طول این زمان و پول خود را برای تبلیغ و ساخت برند این نام صرف کنید.
قدم چهارم) تست کنید، تست کنید، تست کنید
خب، حالا که تمام موانع قانونی را پشت سر گذاشتید، به مرحله مهمترین مرحله میرسیم، یعنی تست نام برند! اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، میتوانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مانند ارسال ایمیل به گروهی از آنها بخواهید درباره نام برند جدیدتان نظر بدهند. یکی از مزایای این روش (ارسال ایمیل به گروه) هزینه کم آن است.
اما اگر میخواهید یک انتخاب دقیقتر داشته باشید یا در حال حاضر اطلاعاتی از مشتریان خود ندارید، میتوانید با هزینهای بیشتر، موکاپها و صفحات فرودی برای نامهای کاندیدتان طراحی کنید. موکاپها فایلهای آمادهی گرافیکی هستند که در زمینههای مختلف مانند لوگو، کارت ویزیت، صفحه فرود و بستهبندی محصولات استفاده میشوند و به شما پیشنمایش کار را قبل از اجرای آن ارائه میدهند.
البته در این مرحله نیازی نیست برای هر نام برند یک لوگو طراحی کنید، زیرا هدف ما در این مرحله تنها بررسی نام است و نه لوگو. اما طراحی لوگو برای هر نام به شما کمک میکند تا نتایج بهتری ببینید.
مناسب ترین نام برند و تست آن
حالا برای فهمیدن کدام یک از نامهای کاندید برای برند شما مناسبتر است، باید هر نام تجاری را به این شکل تست کنید:
- برای هر نام برند، یک صفحه فرود طراحی کنید. صفحات فرود یا “Landing Page” ها، صفحات ساده اما هدفمندی هستند که به منظور خوشامدگویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری خاص یا معرفی یک محصول/خدمت خاص طراحی شدهاند. در این مرحله، سه
- صفحه فرود یکسان طراحی میکنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر میدهید.
- برای مدت یک هفته، این صفحات را به صورت هدفمند به مشتریان خود در فضای وب (مانند گوگل ادز) تبلیغ کنید.
- در پایان، نام برندی را که نرخ تبدیل بهتری داشته است، بهعنوان برند خود انتخاب کنید.
احتمالاً شگفتزده خواهید شد که با کدام یک از نامها مشتریان رابطه بهتری برقرار کردهاند، زیرا معمولاً رفتار مشتریان با انتظارات شخصی ما متفاوت است!
قدم پنجم) ثبت برند به صورت قانونی و ادامه داستان…
تبریک میگویم! بالأخره میتوانید برند خود را به صورت قانونی ثبت کنید. برای این کار، میتوانید اظهارنامه مربوطه را بر اساس محصول یا خدمات خود از طریق سایت مرکز مالکیت فکری تکمیل کنید و مدارک مورد نیاز را ارسال نمایید. برای انجام این کار، نیازی به داشتن یک لوگو ندارید؛ اما به زودی نیاز خواهید داشت که یک طراح حرفهای را استخدام کنید.
پیشنهاد میدهم که همزمان با انتخاب نام برند، دامنه اینترنتی مورد نظر خود را خریداری کنید و حساب های شبکههای اجتماعی مرتبط با برندتان را ایجاد کنید. حتی اگر در حال حاضر قصد راهاندازی کسب و کار ندارید، این کار مهم است زیرا احتمال اشغال شدن دامنه و حساب های مورد نظرتان توسط افراد دیگر بسیار زیاد است.
دنبال یک کسب و کار پردرآمد اینترنتی هستید؟
برای مشاور کسب و کار ، همین الان با ما تماس بگیرید.
شما هنوز در ابتدای راه قرار دارید. انتخاب نام برند یکی از اولین مراحل راهاندازی کسب و کار است. اما آیا تا به حال به این فکر کردهاید که برای رسیدن به موفقیت، قدمهای بعدی را چگونه بردارید؟ قبل از ادامه خواندن این متن، به صفحه “بازاریابی و فروش آنلاین: از کسب درآمد میلیونی تا میلیاردی” مراجعه کنید یا به طور ساده، ویدئوی زیر را تماشا کنید تا اولین آجرهای کسب و کارتان را به درستی بگذارید.
اگر ویدئو را تماشا کردید، حالا بیایید ببینیم چگونه انتخاب نام برند در کشور ما انجام میشود.
چند نکته برای انتخاب اسم برند در تبریز
انتخاب اسم برند در تبریز نیازمند تحقیقات و تفکر خلاقانه است. با بررسی هویت محلی، نوع فعالیت شما، خلاقیت و سهولت به خاطر سپردن، میتوانید ادسنتجة اسم برندی که هویت منحصر به فرد تبریز را منعکس کند و به مشتریان جذب کند. همچنین، باید مطمئن شوید که اسم برند قابل تلفظ و به یاد داشته باشد. پس از انتخاب چند نام مورد علاقه، به بررسی برندهای مشابه و ارتباطات مرتبط با آنها بپردازید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که نام برند در دسترس بوده و مشکلات حقوقی یا دامنه وب ندارد.
برای بررسی اسامی مشابه و استعلام نام شرکت، میتوانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید.
توصیه میشود که نام برند خود حتماً دارای ریشه فارسی باشد و معنی داشته باشد. معیار داوری از دیکشنری دهخدا استفاده میکند.
تنها در صورتی میتوانید از یک نام با ریشه خارجی مانند لاتین یا آذری استفاده کنید که شما دارای کارت بازرگانی یا کارت عضویت در اتاق بازرگانی باشید. دریافت کارت عضویت آسانتر است.
هر نام برند تنها به مدت 10 سال متعلق به شماست و بعد از این مدت، در صورتی که تمدید نشود، هر فردی میتواند نام برند شما را در اختیار بگیرد. در مورد فرارسیدن تاریخ انقضا، هشداری به شما داده نخواهد شد (!)، بنابراین بسیار مهم است که به این موضوع توجه کنید و اقدامات لازم را به موقع انجام دهید.
دیدگاهتان را بنویسید