استراتژی های پیشبرد فروش

هر کسب و کار و یا سازمانی خواستار پیشرفت و پیشبرد اهداف خود می باشد ، پیشبرد فروش مقوله ای است که با آگاهی بر آن می توانید به اهداف و خواسته های کاریتان دست یابید . برای رسیدن به نتایج دلخواه بایستی استراتژی های پیشبرد فروش را به موقع و با تسلط کامل انجام دهید .
استراتژی های پیشبرد فروش
تبلیغات فروش ، انواع پروموشن و یا به عبارتی پیشبرد فروش دارای تنوع زیادی هستند و می توانند به عنوان یک استراتژی فروش در هر مرحله از فرآیند فروش مورد استفاده قرار گیرند . بنابراین مهم است که از بهترین شیوه ها ، فعالیت ها و تکنیک هایی که موفقیت تبلیغات شما را تضمین میکنند آگاه باشید . سه استراتژی اصلی برای تبلیغات فروش وجود دارد ؛
- استراتژی کشش : استراتژی کشش سعی می کند تا مشتری را وادار کند که محصول را از شرکت دور کند ، معمولاً به صورت تخفیف ، BOGO و یا موارد خاص دیگر . این متداول ترین استراتژی مورد استفاده برای همه ی مشاغل است .
- استراتژی فشار : استراتژی فشار سعی می کند تا محصولات را از شرکت به سمت مشتری ، معمولاً از طریق فروش B2B ، سوق دهد . شرکت های مادر به توزیع کنندگان و خرده فروشان به خاطر برداشتن محصولات اضافی و فروش آنها به مصرف کنندگان پاداش می دهند .
- استراتژی ترکیبی : همانطور که از نام آن پیداست ، استراتژی ترکیبی مجموعه ای از استراتژی فشار و کشش است که در آن شرکت از استراتژی فشار برای جابجایی محصولات و سپس استراتژی کشش برای تشویق به خرید از خرده فروشان استفاده می کند . با دیدن مثال های پیشبرد فروش می توانید بکارگیری استراتژی ها را بهتر فرا گیرید .

تکنیک های پیشبرد فروش
از طریق رعایت کردن استراتژی های پیشبرد فروش ، می توانید تبلیغات را به بهترین نحو ممکن انجام داده و بهترین نتایج را کسب کنید . تعدادی از تکنیک های پیشبرد فروش شامل موارد زیر می شوند ؛
- بر کمبود جنس و زمان و یا فوریت تاکید کنید : تبلیغات فروش شما باید همیشه کوتاه مدت باشند ، اما مهم است که بر دلیل آن تاکید کنید . اگر خطر تمام شدن زمان یا تمام شدن محصول وجود داشته باشد ، مشتریان انگیزه بیشتری برای خرید خواهند داشت .
- مخاطبان خود را بشناسید : آیا به مشتریان جدید و یا مشتریان فعلی رسیدگی می کنید ؟ آیا به دنبال تبلیغ یک محصول جدید یا افزایش فروش در یک محصول موجود هستید ؟ این سوالات به شما کمک می کند تا انتخاب کنید که کدام پیشبرد فروش برای شرکت شما در آن بازه ی زمانی بهترین است .
- پیشبرد فروش خود را با شرکت خود هماهنگ کنید : طبق تعریف پیشبرد فروش داشتن ثبات همیشه در همه جنبه های فروش کلیدی است و با تبلیغات فروش تفاوتی ندارد . اگر در محصولات بلندمدت مانند الکترونیک تخصص دارید ، پس منطقی نیست که به مشتریان بسته اشتراکی ارائه دهید ، در حالی که آنها فقط هر چند سال یک بار قصد خرید محصولات جدید را دارند .
فعالیت های پیشبرد فروش
تبلیغات و یا پیشبرد فروش را مطابق با تاریخ های کلیدی برای بازار خود اجرا کنید ، از تجزیه و تحلیل فروش سالانه خود استفاده کنید تا بدانید مشتریان شما چه زمانی بیشترین احتمال خرید را دارند ، سپس تبلیغاتتان را در اطراف آن بازه ی زمانی برنامه ریزی کنید . فروشگاه صنایع دستی مایکل نمونه خوبی از این موضوع است . به مشتریان خود با یک برنامه وفاداری پاداش دهید ؛ برنامه وفاداری راهی ساده برای اثبات اینکه به مشتریان خود اهمیت می دهید می باشد و تقریباً به هر شکلی می توان آن را دسته بندی کرد . حتی اگر در موقعیتی نیستید که تخفیف بدهید ، می توانید از یک برنامه وفاداری استفاده کنید تا مشتریان را در مورد ؛ فروش ، محصولات جدید و نقاط عطف شرکت آگاه کنید . مقاله ی ( 20 ایده ارتقای فروش برای اهرم ) می تواند این فعالیت های لازم را به صورت مصورتری توضیح دهد .
افزودن درآمد با اعمال استراتژی های پیشبرد فروش
اجرای پیشبرد فروش در کوتاه مدت مزایای زیادی دارد ، که یکی از آن ها افزایش درآمد کسب و کار و یا سازمان می باشد . بسیاری افراد آن را با افزایش درآمد لحظه آخری نیز می شناسند ؛ بدین گونه که بسیاری از شرکت ها از تبلیغات فروش در پایان یک ماه یا سه ماهه برای رسیدن به اهداف ، درآمد و یا موجودی استفاده می کنند . اگرچه استراتژی بی اثری نیست ، اما بهتر است از این استراتژی کم استفاده کنید تا مشتریان عادت به انتظار برای رسیدن زمان این تبلیغات نداشته باشند . برای دانستن اینکه تخفیف پروموشن چیست و یا پروموشن فروش چیست ، می توانید به استراتژی هایی که تابحال از آن استفاده کرده اید توجه پردازید . از طریق درک پیشنهادات تبلیغاتی می توانید استراتژی ها را اعمال کرده و افزایش درآمد را سبب شوید .
دیدگاهتان را بنویسید