اجرای کمپین تبلیغاتی

اجرای کمپین تبلیغاتی یکی از روشهای اصلی تبلیغات که با هدف ترویج محصولات، خدمات، برند یا کسبوکار، به افراد هدف ارائه میشود. این کمپینها اغلب بهصورت مدتدار و بهطور مختصر و در مدت زمان محدود طراحی و اجرا میشوند.
اجرای کمپین تبلیغاتی
کمپینهای تبلیغاتی هدفهای متفاوتی دارند. شاید یکبار هدف کمپین، افزایش فروش یک سازمان باشد، یکبار افزایش فروش یک محصول خاص و یا شاید فقط هدف برندسازی و افزایش آگاهی مخاطبان از نام برندی که تازه وارد صحنه رقابت گذاشته است.
تبلیغات در گوگل
برای اجرای کمپین تبلیغاتی و بازاریابی در موتورهای جستجو، دو راه را میتوانید اتخاذ کنید:
کسب رتبه ارگانیک با استفاده از بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO)
دستیابی به نتایج جستجو با استفاده از تبلیغات گوگل (Google Ads)
مشخص است که کسب رتبه ارگانیک با استفاده از SEO زمان بر است و نیازمند صبر است. اما با استفاده از خدمات تبلیغاتی گوگل، میتوانید تبلیغات خود را به سرعت در نتایج جستجو قرار دهید. گوگل یکی از پرترددترین مکانهایی است که مشتریان پتانسیل از آن استفاده میکنند، بنابراین با تبلیغات در گوگل، میتوانید به سرعت فروش خود را افزایش دهید.
تبلیغات بازدیدی و گسترده اینستاگرامی
برای اجرای کمپینهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی، ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید، مخاطب و رقبا را بهخوبی شناسایی کنید و سپس با استراتژی مناسب کار را آغاز کنید. تبلیغات در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، به شما کمک میکند تا به اهداف کمپین خود نزدیکتر شوید.
برای اجرای کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام، میتوانید از سرویس جریان استفاده کنید. جریان، یکی از زیرمجموعههای یکتانت، به شما کمک میکند تا تبلیغات را نهتنها اجرا کنید، بلکه آنها را مدیریت نمایید. این تبلیغات به گسترهای از افراد مختلف نمایش داده میشوند. همچنین، با استفاده از جریان، میتوانید گزارش فعالیتهای خود را آنالیز کرده و به نتایج دلخواه دست یابید.
تبلیغات اینفلوئنسری
برای اجرای کمپین تبلیغاتی با استفاده از اینفلوئنسرها، باید ابتدا هدف خود را از انجام تبلیغ را بهخوبی شناسایی کنیم، مانند کمپینهای قبلی.
در ایران، استفاده از اینستاگرام برای اجرای این کمپینها رایجتر است؛ زیرا تعداد مخاطبان ایرانی در این پلتفرم بیشتر است و احتمال برندهشدن بیشتری وجود دارد. با این حال، ممکن است بخواهید کمپین خود را در توییتر یا لینکدین نیز اجرا کنید. انتخاب پلتفرم به هدف و مخاطب موردِنظر شما بستگی دارد.
روش اجرای این کمپین به این شکل است که ابتدا باید اینفلوئنسر مناسب را انتخاب کنید و مخاطبان وی را بررسی کنید. پس از بررسی نرخ تعامل و تعداد فالوورهای او، باید درباره مبلغ و زمان اجرای کمپین تبلیغاتی با او مذاکره کنید.
دسترسی به اینفلوئنسرها همیشه آسان نیست؛ با این حال، با عضویت در پلن جریان، میتوانید کمپین خود را اجرا و مدیریت کنید و نگرانیهایی مانند هماهنگی با اینفلوئنسر را از بین ببرید.

تبلیغات ویدئویی
در نظر داشته باشید که برای اجرای این کمپین تبلیغاتی، باید ابتدا مواردی مانند بودجه و ابزارهای لازم را در نظر بگیرید. ویدئوها، حتی اگر کوتاه باشند، به سناریوی قوی نیاز دارند. بنابراین، لازم است مواردی مانند صدای گوینده، موسیقی و محتوایی که قرار است در ویدئو ارائه شود، قبل از شروع تبلیغات مشخص شوند.
پس از اجرای کمپین تبلیغاتی، نتایج را باید آنالیز کنید. با استفاده از سرویس تبلیغات ویدئویی یکتانت، میتوانید کمپینهای تبلیغات ویدئویی خود را به بهترین شکل اجرا و مدیریت کنید.
تبلیغات پیامکی
باید در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی، زمانی است که مخاطبان در دسترس هستند و احتمال دیدن پیامک بالا باشد. اگر پیامک در زمان مناسب به دست مخاطب نرسد، ممکن است به آن توجهی نشود و هیچ سودی برای شما نداشته باشد.
همچنین، بهتر است مخاطبان خود را بر اساس ویژگیهایی مانند سن، جنسیت، درآمد و نیازهایشان در گروههای مختلف دستهبندی کنید تا نتیجه بهتری بدست آورید. ارسال یک پیامک به همه مشتریان، بدون توجه به ویژگیهایشان، کمتر اثربخش است.
سرویس ارسال پیامک انبوه یکتانت به شما کمک میکند تا تبلیغات خود را به صورت هدفمند انجام دهید. با استفاده از این سرویس، شما میتوانید با توجه به موقعیت مکانی، ویژگیهای رفتاری و علایق، و همچنین شغل مخاطبان، به طور دقیق هدفمند تبلیغ کنید. برای شروع، فقط کافی است در پنل یکتانت ثبتنام کنید و پس از شارژ حساب، اولین کمپین پیامکی خود را بسازید.
مهم است به این نکته اشاره کنم که پنل ارسال پیامک یکتانت رایگان است و نیازی به خرید خط اختصاصی برای تبلیغات پیامکی ندارید. همچنین، شما فقط برای پیامکهایی که تحویل میشوند هزینه پرداخت میکنید و میتوانید در پیامک لینک قرار دهید.
انواع کمپین های تبلیغاتی
همه سعی دارند بیشترین و بهترین نتیجه را از کمپین تبلیغاتی بگیریند. قبل از تصمیمگیری برای اجرای هر یک از آنها، بهتر است انواع کمپین تبلیغاتی را بهخوبی بشناسید.
کمپین بازاریابی موتورهای جستوجو (SEM)
کمپین بازاریابی شبکههای اجتماعی
کمپین ایمیل مارکتینگ
کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ
کمپین ویدئو مارکتینگ
کمپین اس ام اس مارکتینگ
اهداف اجرای کمپین تبلیغاتی
استفاده از کمپینهای تبلیغاتی میتواند برای اطلاعرسانی، متقاعد کردن مخاطبان هدف و یادآوری محصول مورد استفاده قرار گیرد. اما افزایش فروش محصول تنها هدفی نیست که میتوان برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی در نظر گرفت. در واقع، با استفاده از یک کمپین تبلیغاتی میتوان به اهداف متنوعی دست یافت. به برخی از اهداف کمپین تبلیغاتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- معرفی محصول یا خدمت جدید
- ترویج محصول یا خدمت فعلی
- جذب مشتریان جدید
- افزایش آگاهی از برند
- ایجاد انگیزه برای انجام اولین خرید
- بازگرداندن مشتریان
- آموزش مشتریان راغب (لید)
- افزایش فروش
- انتقال ارزش پیشنهادی
- تشویق مخاطبان به تغییر برند
بنابراین، تعیین هدف کمپین تبلیغاتی به شما اجازه میدهد تا بدانید چه مخاطبانی را از طریق چه کانالهایی هدف بگیرید. قبل از شروع هر کمپین، مهم است که واضحاً بدانید که میخواهید با آن به چه هدفی دست پیدا کنید. با این رویکرد، میتوانید یک پیام قدرتمند را از طریق کمپین تبلیغاتی منتقل کنید تا مخاطبان را متقاعد کنید که برند رقیب را رها کنند و به سمت کسبوکار شما حرکت کنند.
دیدگاهتان را بنویسید