آموزش اصول استراتژی رشد

مدیران سازمان ها طی سالیان است که به دنبال یافتن راهی جهت رشد و توسعه جوانب مختلف سازمانی هستند ، دریافت آموزش اصول استراتژی رشد می تواند یکی از راهکار های شما برای دیدن این رشد و توسعه می باشد . این آموزش ها با تشویق مدیران به داشتن چشم انداز بلند مدت ، ایجاد هدف و ایجاد طرح کلی ؛ سبب ایجاد نتایج دلخواه شما می شوند . در این مقاله انواع استراتژی رشد و نحوه ایجاد آن را برای شما آورده ایم .
آموزش اصول استراتژی رشد
یکی از اقداماتی که مدیران سازمان ها برای رشد سازمانی خود انجام می دهند ، دریافت آموزش اصول استراتژی رشد می باشد . این آموزش ها مدیران را به پرداختن به تفکر بلند مدت تشویق می کنند ، به این صورت که در یک محیط تجاری رقابتی ، برای صاحبان کسب و کار آسان است که به نتایج کوتاه مدت و دستاورد های فوری توجه کنند . در حالی که موفقیت کوتاه مدت می تواند خوشحال کننده باشد ، ممکن است لزوما سود آوری پایدار و مرتبط بودن را در بلندمدت تضمین نکند . اینجاست که اهمیت استراتژی رشد چشمگیر می شود . این شما را وادار می کند که فراتر از دستاورد های فوری فکر کرده و برای موفقیت آینده کسب و کار برنامه ریزی کنید . همچنین با دریافت این آموزش ها ، مدیران یک نقشه راه برای موفقیت و بقا دریافت می کنند . یک استراتژی رشد به عنوان یک نقشه راه حیاتی عمل می کند که مراحل و اقدامات لازم برای یک کسب و کار را برای دستیابی به موفقیت و تضمین بقای آن در دراز مدت مشخص می کند . استراتژی های توسعه کسب و کار فراتر از تعیین اهداف و مقاصد هستند . در واقع ماتریس استراتژی رشد ، یک برنامه ساختار یافته با بینش های عملی برای هدایت پیچیدگی های چشم انداز کسب و کار ارائه می دهد . انواع مدیریت کسب و کار می تواند با دریافت آموزش اصول استراتژی رشد ؛ رشد چشمگیری را تجربه کند .
دریافت آموزش از بیزینس کوچینگ بهنام واحدی
چنانچه می خواهید رشد و پیشرفت سازمان خود را به طور چشمگیری مشاهده کنید ، می توانید اقدام به دریافت آموزش اصول استراتژی رشد از مراکز معتبر کوچینگ نمایید .
یکی از مراکز معتبر ارائه آموزش های کوچینگ ، بیزینس کوچینگ بهنام واحدی می باشد . جهت دریافت دوره آموزش اصول استراتژی رشد می توانید با شماره 09143245057 تماس حاصل فرمایید .

استراتژی رشد چیست ؟
استراتژی رشد برنامه ای برای گسترش کسب و کار شما می باشد ، همچنین می توان گفت این به معنای افزایش درآمد شماست . با این حال ، استراتژی های رشد می توانند در مورد تعداد کاربران ، مشتریان ، محصولات ، سهم بازار و یا حتی بازار هایی که خدمات ارائه می دهند نیز اعمال شوند . جنبه تعیین کننده یک استراتژی رشد ؛ گسترش ردپای کسب و کار ها در جهان است . در واقع استراتژی رشد ، راهبرد و روشی است که شرکت ها برای توسعه اهداف خود نسبت به گذشته پیش می گیرند . در بین انواع استراتژی رشد ، رایج ترین آنها افزایش سهم بازار و یا فروش می باشد . گاهی استراتژی رشد با استراتژی بازاریابی اشتباه گرفته می شود ، چرا که هر دو جنبه ی رشد و افزایشی یک سیستم را پیش می گیرند . در حالت کلی با به روی کار آمدن این استراتژی ها ، شرکت ها توانسته اند به رشد چشمگیری در کسب و کار خود دست یابند . یکی از مزایای اصلی استراتژی رشد ؛ بهبود مدیریت کسب و کار ها می باشد .
انواع استراتژی رشد
مبحث استراتژی رشد ، انواع مختلفی دارد از جمله ؛ رهبری بازاریابی ، محصول به رهبری ، گسترش بازار ، گسترش محصول ، اکتساب و ادغام و مشارکت .
- محصول به رهبری : رشد محصول به معنای شناسایی بخش هایی از تجربه محصول است که می تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند . شرکت های نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) به خوبی در این زمینه کار می کنند .
- رهبری بازاریابی : استراتژی های رشد مبتنی بر بازاریابی بر کسب مشتریان جدید از طریق بازاریابی متمرکز هستند . این به معنای سرمایه گذاری قابل توجه (بیش از 10٪ از درآمد) و تمرکز بر بازاریابی عملکرد نسبت به بازاریابی برند است .
- گسترش بازار : استراتژی های بازاریابی و رشد مبتنی بر محصول بر گسترش کسب و کار شما با دستیابی به بازار های موجود با ترکیب محصول موجود شما تمرکز می کنند ، در حالی که استراتژی گسترش بازار ، کل بازار آدرس پذیر (TAM) مشتریان احتمالی شما را افزایش می دهد و پتانسیل رشد کلی کسب و کار شما را افزایش می دهد .
- گسترش محصول : گسترش محصول به افزودن محصولات جدید به منظور رشد اشاره دارد . با این حال ، افزودن محصولات جدید به خودی خود منجر به رشد نمی شود . اگر محصول جدید شما در نظر مشتریان شما جایگزین یکی از محصولات قدیمی شما شود ، کسب و کار شما را رشد نخواهد داد .
- اکتساب، ادغام یا مشارکت : در زمینه انواع استراتژی رشد یک کسب و کار ، تمام استراتژی های بازاریابی ، محصول و توسعه جغرافیایی بالا به عنوان استراتژی های رشد ارگانیک در نظر گرفته می شوند (حتی اگر شامل تبلیغات پولی باشند) . این به این دلیل است که آنها به منابع داخلی موجود شرکت ها مانند پول یا تیم های بازاریابی متکی هستند . یکی از نمونه های شراکت استراتژیک کلیدی زمانی است که یک برند با یک خرده فروش شریک می شود تا محصولی خاص برای آن ها ایجاد کند . ادغام ها در گذشته تنها در حوزه کسب و کار های بزرگ بود ، اما افزایش بازار های آنلاین قابل اعتماد به تغییر آن کمک کرده است .
نحوه ایجاد استراتژی رشد
برای ایجاد استراتژی رشد موثر و کارآمد لازم است تا نحوه ایجاد آن را یاد بگیرید ، این طرز کار شامل مراحل ؛ تعریف اهرم های خود ، انجام هدف گذاری ، ایجاد طرح ، اندازه گیری و تطبیق .
- اهرم های خود را تعریف کنید : این کار را با فکر کردن به نقاط قوت کسب و کار خود شروع کنید . این نقاط قوت اهرم هایی هستند که می توانند استراتژی رشد شما را هدایت کنند ، نقاط قوت می تواند مجموعه مهارت های تیم شما یا جنبه ای از تجارت شما باشد .
- هدف گذاری کنید : داشتن اهداف به شما تمرکز داده ، بودجه ایجاد کرده و به شما کمک می کنند تا بفهمید که آیا برنامه تان معقول است یا خیر . آنها همچنین می توانند تأیید کنند که شما استراتژی رشد مناسبی دارید . هنگامی که بدانید با چه سرعتی می خواهید رشد کنید و چقدر بودجه می توانید به استراتژی رشد خود اختصاص دهید ، می توانید تصمیم آگاهانه تری در مورد اینکه کدام مسیر برای شما مناسب است ، بگیرید .
- اندازه گیری و انطباق : هنگامی که برنامه خود را برای حداقل یک چهارم اجرا کردید ، بررسی کنید . تمرین اندازه گیری همچنین به کشف فرصت هایی برای پرسیدن سؤال و تنظیم کمک می کند . در نهایت ، موفقیت هر استراتژی رشد را با تأثیر آن بر درآمد می سنجید . رشد درآمد کسب و کار خود را در رابطه با سرمایه گذاری خود در رشد اندازه گیری کنید تا محاسبه بازگشت سرمایه (ROI) ایجاد کنید .
- یک طرح ایجاد کنید : برای تکمیل برنامه رشد خود باید ابتکارات رشد استراتژیک را که می خواهید در استراتژی رشد خود اعمال کنید ، در نظر بگیرید . نقطه شروع طرح شما به استراتژی رشد شما بستگی دارد ، در جدول زیر ساختار ایجاد طرح را آورده ایم ؛
رشد مبتنی بر بازاریابی | با تعریف شخصیت خریدار شروع کنید و از آن برای اطلاع رسانی به کانال های بازاریابی استفاده کنید . |
رشد به رهبری محصول | با مرور تجربه محصول خود شروع کنید . بزرگترین نقاط اصطکاک و لذت را شناسایی کنید و در نظر بگیرید که چگونه می توان آنها را به اهرم های رشد تبدیل کرد . |
گسترش بازار | تحقیقات بازار انجام دهید تا بفهمید بزرگترین فرصت های جدید بازار شما کجا هستند . |
گسترش محصول | استراتژی محصول خود را برای گنجاندن محصولات جدید توسعه دهید . |
اکتساب ، ادغام و یا مشارکت | با تهیه فهرستی از رقبا ، تامین کنندگان و مشتریانی که بیشتر دوست دارید با آنها کار کنید ، شروع کنید . |
پیشرفت سازمانی با دریافت آموزش اصول استراتژی رشد
یکی از راهکار هایی که مدیران سازمان ها و کارفرمایان برای پیشرفت و صعود در روندشان پیش می گیرند ، دریافت آموزش اصول استراتژی رشد می باشد . این آموزش ها یک طرح کلی را برای مدیران ارائه می دهد و شامل فهرست اقداماتی است که کسب و کار ها برای گسترش عملیات ، افزایش درآمد و دسترسی بیشتر به بازار های مختلف برنامه ریزی می کنند . این پیشرفت در صورتی رخ می دهد که سازمان موقعیت های مالی ، بازار و صنعت خود را ارزیابی و اهداف روشن و کمک کننده ای را برای توسعه کسب و کار خود در طول زمان تعیین کند . در حالت کلی می توان گفت این پیشرفت سازمانی با متمرکز ساختن مدیران سازمان ها بر اهداف ، افرد و منابع انسانی ، محصول و تاکتیک های آن ، به بهترین حالت رخ می دهد .
دیدگاهتان را بنویسید