انواع بازاریابی
انواع بازاریابی مجازی با اشاره به انواع استراژی بازاریابی در موقعیت های مختلف، که محصولات و خدمات فناوری اطلاعات را ارائه می دهد و دائما در حال گسترش است . ورود به آن همیشه با مشکلاتی در یافتن اولین مشتریان همراه است. برای رساندن پیشنهادات خود به مخاطبان هدف، برای شروع فروش، سرمایه گذاری در تبلیغات ضروری است. تنها با اطلاع رسانی مداوم مصرف کننده در مورد محصولات یا خدماتی که به طور منظم با آنها مواجه خواهد شد، نتیجه خواهد داد.
انواع بازاریابی
در انواع بازاریابی ما 9 نوع آن را بررسی خواهیم کرد تا بهترین بازاریابی را برای دستیابی به مشتریان خود بیابید. یک روش از بازاریابی برای تمام موقعیت ها و تمام مشتریان شما نیستند، بلکه نیاز به سفارشی سازی دارد به همین جهت باید به انواع بازاریابی اشراف نسبی داشته باشید.چه آنلاین شاپ داشته باشید، چه صاحب یک کسبوکار محلی هستید یا یک کسبوکار B2B (ارتباط کسب کار با کسب کار دیگر) دارید ، باید استراتژیهای بازاریابی مناسبی را برای رشد مخاطبان خود، دستیابی به مشتریان بیشتر، ایجاد آگاهی از برند و افزایش فروش برای افزایش درآمد بیابید. بازاریابی می تواند به آموزش مشتریان بالقوه در مورد محصولات یا خدمات شما کمک کند، سفرمشتری ،مشتریان شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند فروش بیشتری داشته باشید.
بازاریابی نه تنها آگاهی از برند را افزایش می دهد تا افراد بیشتری از برند شما مطلع شوند، بلکه هدف آن تسهیل فرآیند فروش برای همه است. اگر می خواهید محصولات و خدمات خود را بفروشید، به نوعی بازاریابی نیاز دارید. هنگامی که بازاریابی به درستی انجام شود، به شما کمک می کند تا محصولات بیشتری بفروشید و در عین حال هزینه های دیگر را کاهش دهید. بدون بازاریابی، بسیاری از کسب و کارها وجود نخواهند داشت زیرا نمی توانند فروش را هدایت کنند. شما می توانید از انواع مختلف بازاریابی برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید. متأسفانه، بحث های بازاریابی در مورد استراتژی های مختلف آنقدر زیاد است که انتخاب روش های مناسب برای کسب و کار شما می تواند گیج کننده و دشوار باشد. به عنوان یک صاحب کسب و کار یا بازاریاب، باید استراتژی های بازاریابی متفاوتی را که در دسترس دارید درک کنید تا تعیین کنید چه چیزی می تواند به فروش بیشتر شما کمک کند.
بازاریابی محتوا
به طور خلاصه بازاریابی محتوا در انواع بازاریابی ، به تولید محتوایی که باعث تعامل و درگیری مشتری با کسب و کار و جذب مخاطب هدف است که راهکار آموزش و نشان دادن صداقت به صورت هوشمندانه بیشارین تاثیر را دارد. بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای با ارزش، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص – و در نهایت، هدایت اقدام سودآور مشتری متمرکز است.بازاریابی محتوا به جای ارائه محصولات یا خدمات، محتوای مرتبط و مفیدی را در اختیار مشتریان احتمالی و مشتریان شما قرار می دهد تا به آنها در حل مسائل کاری (محتوای B2B) یا زندگی شخصی (محتوای B2C) کمک کند. بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی درونگرا موثر است که با کمک به آنها در یافتن اطلاعات آنلاین درباره محصولات، برند یا صنعت شما، مشتریان را آموزش داده و درگیر می کند. نمونه هایی از بازاریابی محتوا عبارتند از:
- وبلاگ ها
- پست های ارگانیک در رسانه های اجتماعی
- راهنمای الکترونیکی
- ویدئو
هدف بازاریابی محتوا ارائه اطلاعاتی به مشتریان شماست که می توانند برای تصمیم گیری خرید استفاده کنند.
بازاریابی رسانه های اجتماعی
بازاریابی رسانه های اجتماعی گاهی اوقات بخش کوچکی از بازاریابی محتوا در نظر گرفته می شود. با این حال، بسیاری از بازاریابان معتقدند رسانه های اجتماعی یک تکنیک بازاریابی مستقل است که ارزش توجه بیشتری را دارد. رسانه های اجتماعی یک ابزار بازاریابی مقرون به صرفه است که می تواند به شما در افزایش تعامل با مخاطبان، آموزش مصرف کنندگان و فروش محصولات بیشتر کمک کند. راه های مختلفی برای بازاریابی در رسانه های اجتماعی با پلتفرم های مختلف برای انتخاب وجود دارد و برخی از آنها برای اهداف بازاریابی شما موثرتر از سایرین خواهند بود. به عنوان مثال، کسب و کارهای B2B معمولا در لینکدین و فیس بوک نتایج بهتری نسبت به اینستاگرام و یوتیوب کسب می کنند. در همین حال، کسب و کارهای بصری بیشتر، مانند کسب و کارهای تجارت الکترونیک، نتایج بهتری در اینستاگرام، تیک تاک و فیس بوک کسب می کنند. با این حال، اگر استراتژی خوبی داشته باشید، می توانید در هر جایی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.با پیشرفت الگوریتم های اینستا گرام، این پلتفرم دیگر فقط برای سرگرمی نیست رسما پلتفرمی برای بیزینس است نکته ای که وجود داردباید به وجهی که از خود نشان میدهید کاملا آگاه باشید هیچگاه با درگیر حاشیه نشوید وبا حاشیه وارد نشوید درست است ویو بالایی دریافت میکنید ولی به چه قیمتی؟
اینفلوئنسر مارکتینگ
برخی ممکن است اینفلوئنسر مارکتینگ را در انواع بازاریابی زیرمجموعه ای از بازاریابی رسانه های اجتماعی بدانند، در حالی که برخی دیگر آن را یک استراتژی جداگانه در نظر بگیرند. با اینفلوئنسر مارکتینگ، کسبوکارها میتوانند از روابطی که اینفلوئنسرها و سلبیریتی ها قبلاً با مخاطبان ایجاد کردهاند، استفاده کنند. از آنجایی که اینفلوئنسرها رهبران فکری(سلبیریتی ها) در صنایع خود هستند، سطحی از اعتماد را به دست آورده اند که بسیاری از کسب و کارها هرگز به آن اعتماد نخواهند کرد، بنابراین پیروان آنها احتمالاً به توصیه های محصول گوش می دهند. در نتیجه، اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند به برند شما کمک کند تا در معرض دید بیشتری قرار بگیرد، آگاهی از برند را افزایش دهد و فروش را افزایش دهد. اینفلوئنسر مارکتینگ معمولا در B2C(ارتباط کسب و کار ها با مشتری ها)، به ویژه برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک استفاده می شود. با این حال، شرکتهای B2B نیز میتوانند از این روشهای بازاریابی محبوب بهره ببرند، در صورتی که رهبر فکری در این صنعت با پیروان کافی پیدا کنند(یعنی سلبریتی قابل اعتماد مردم یا کسب و کار هدف).
سئو مارکتینگ
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) شامل انواع بازاریابی است که از موتورهای جستجو مانند گوگل به عنوان ابزار بازاریابی خود استفاده می کنند. بازاریابی موتورهای جستجو معمولاً شامل 2 استراتژی بازاریابی دیجیتال است. بهینه سازی موتور جستجو (SEO): آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه رقابت شما در بالاترین نقطه در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) قرار دارد؟ پاسخ سئو، یک استراتژی بازاریابی است که محتوای وب سایت را بهینه می کند تا به شما کمک کند رتبه خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC): PPC یکی دیگر از استراتژی های بازاریابی موتور جستجو است که به وب سایت کسب و کار شما کمک می کند تا در SERP ظاهر شود. با این حال، وب سایت شما در بخش نتایج جستجوی پولی به جای نتایج ارگانیک، واقع در بالا یا پایین SERP ظاهر می شود. PPC شما را ملزم به پرداخت به ازای هر کلیک می کند، در حالی که SEO بر ترافیک ارگانیک متمرکز است. هر دو روش موثری برای آوردن ترافیک بیشتر به وب سایت شما هستند.
در سال های اخیر، SEM عمدتاً با PPC مرتبط شده است و SEO به استراتژی جداگانه خود تبدیل شده است. بنابراین اگر در حال بحث در مورد گزینهها با یک آژانس بازاریابی هستید، مطمئن شوید که نوع SEM به آن اشاره میکند. هر نوع کسب و کاری می تواند از SEM بهره مند شود زیرا بسیاری از افراد هنگام تلاش برای تحقیق در مورد راه حل ها از گوگل یا هر موتور جستجو دیگری برای پیدا کردن راه حل استفاده میکنند. بنابراین، یک شرکت فروش نرم افزار B2B و یک شرکت تجارت الکترونیک B2C می توانند از SEM برای بهبود دسترسی خود و افزایش ترافیک وب سایت استفاده کنند.
ایمیل مارکتینگ
بسیاری از شرکت ها از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنند زیرا بسیار موثر است. بازاریابی ایمیلی به بازاریابان نیاز دارد که برای افزایش فروش و کمک به مشتریان از طریق قیف فروش به راحتی برای مشتریان و مشتریان احتمالی ایمیل ارسال کنند. با نرخ تبدیل بالا، بازده بالایی نیز به همراه دارد. بازاریابی ایمیلی از شما میخواهد که افراد را وادار کنید تا در ایمیلهای شما مشترک شوند، که اگر هنوز شروع به رشد لیست خود نکردهاید، ممکن است کار شما را ببرد. با این حال، هنگامی که مشترکین دارید، میتوانید انواع ایمیلها و کمپینهای قطرهای شامل انتشار محصولات جدید، یادآوریهای سبد خرید رها شده و حتی خبرنامهها را برای آنها ارسال کنید تا از طریق قیف به آنها کمک کنید. قبل از شروع ساختن ایمیلهای خود، درباره سفر مشتری برای بازاریابی ایمیلی بیاموزید تا بفهمید اتوماسیون چگونه میتواند به شما در افزایش فروش کمک کند. شرکت های B2B و B2C می توانند از بازاریابی ایمیلی و اتوماسیون برای بهبود فرآیند فروش خود استفاده کنند. در حالی که ایمیلهای بازاریابی B2C بیشتر بر روی تراکنشهای سریع تمرکز میکنند، شرکتهای B2B میتوانند از اتوماسیون برای تکمیل فرآیند فروش و نگه داشتن مشتریان احتمالی بیشتر در خط لوله استفاده کنند.
روابط عمومی
روابط عمومی (PR) نوعی بازاریابیدر انواع بازاریابی است که می تواند به ایجاد شهرت تجاری شما در رسانه کمک کند. روابط عمومی روابط سودمندی را بین شرکت شما و مردم از طریق رسانه های کسب شده ایجاد می کند تا تصویر و شهرت یک کسب و کار را مدیریت کند. در نهایت، روابط عمومی با هدف قرار دادن شرکت شما یا فردی از سازمان به عنوان یک رهبر فکری در یک صنعت خاص، افزایش آگاهی از برند و اعتماد در بین مردم است.در حالی که همه کسبوکارها میتوانند از مدیریت شهرت خود نزد مردم بهره ببرند، استراتژیهای روابط عمومی قوی برای کسبوکارهای بزرگتر که اغلب در اخبار هستند، بهترین هستند. با این حال، روابط عمومی محلی میتواند برای کسبوکارهای محلی مفید واقع شود، اگر چیزی خبرساز برای به اشتراک گذاشتن داشته باشند.
بازاریابی چاپی
بازاریابی چاپی استفاده از رسانه های چاپی برای ایجاد آگاهی از برند در مورد شرکت شما است. بازاریابی چاپی شامل تبلیغات در مجلات، بروشورها و بیلبوردها می شود. بازاریابی چاپی چیزی نیست که بتوانید به طور موثر اندازه گیری کنید، حتی اگر روش هایی برای اطمینان از عملکرد خوب تلاش های شما وجود دارد. به عنوان مثال، بازاریابی چاپی میتواند محصول یا خدمات شما را در محدوده جغرافیایی کوچکی تبلیغ کند، یا میتوانید انتشارات ملی را هدف قرار دهید تا آگاهی بیشتری از برند در مناطق مختلف کسب کنید. بازاریابی چاپی می تواند برای هر نوع کسب و کاری موثر باشد. با این حال، شما باید مجلات را با دقت هدف قرار دهید. به عنوان مثال، کسب و کارهای B2B ممکن است تبلیغات در مجلات تجاری را انتخاب کنند، در حالی که شرکت های B2C می توانند مجلات مصرفی با دامنه وسیع تر و کمتر خاص را هدف قرار دهند.
ارسال پیشنهادات از طریق پست
به طور خلاصه بیشتر برای کسب و کارهای محلی کاربرد دارد تا افرادی که در نزدکی هستند را از خدمات و پیشنهادات ویا تخفیفات خود مطلع کند که به پست مستقیم شناخته میشود.بازاریابی پستی مستقیم مشابه بازاریابی ایمیلی عمل می کند، اما به جای ارسال اطلاعات به صندوق پست دیجیتال شما، مطالب چاپی را به صندوق پستی فیزیکی شما ارسال می کند. قطعات چاپی می توانند حاوی اطلاعات مشابهی باشند که یک ایمیل می تواند شامل CTA و مشوق ها باشد. متأسفانه، پست مستقیم ممکن است به اندازه بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار شما مؤثر نباشد، زیرا بسیاری از افراد آن را نامه های ناخواسته در نظر می گیرند و بدون خواندن اطلاعاتی که برای آنها ارسال می کنید، آن را به سطل زباله می اندازند. بنابراین، پیشنهاد شما به مشتریان باید واضح باشد تا آنها را وادار به انجام عمل مورد نظر شما کند. پست مستقیم نمونه دیگری از استراتژی بازاریابی است که هر کسب و کاری می تواند از آن استفاده کند. به عنوان مثال، یک آبگرم محلی ممکن است برای ساکنان شهر پست مستقیم بفرستد تا تخفیف ها را تبلیغ کند، در حالی که یک شرکت B2B نامه های آنها را مستقیماً به کسب و کارها و نه منازل مسکونی ارسال می کند.درانواع بازاریابی این نوع درشرایط خاص قابل اجرا است و شامل تعداد کمی از کسب و کار ها میتواند باشد اما به معنی نا کارآمد بودن آن نیست،شما باید از بازار هدف خود آگاهی کامل داشته باشید.
تلویزیون و رادیو
همه تبلیغات را دیده یا شنیده اند. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی در طول زمان تکامل یافتهاند، اما همچنان استراتژیهای بازاریابی موثر برای کسبوکارها هستند. متأسفانه، این تبلیغات ممکن است گران باشند، بنابراین برای مشاغل کوچک ایده آل نیستند. اگر کسب و کار شما پولی برای خرج کردن دارد، باید خلاقیت به خرج دهید تا مردم را وادار به عمل کنید. بازاریابی خود را تغییر دهید : در حالی که اشکال مختلف بازاریابی سنتی و دیجیتال موثر هستند، می توانید از آنها برای افزایش آگاهی از برند و ارتقای فروش استفاده کنید. وقتی تصمیم می گیرید کدام استراتژی بازاریابی برای شما مناسب است، برند خود و مشتریان آن را در نظر بگیرید. هدف شما باید این باشد که پیدا کنید مشتریان وقت خود را کجا می گذرانند و چگونه می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر به صفحه توسعه کسب و کار ما سر بزنید.
دیدگاهتان را بنویسید